کد خبر 3866
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

میلگرد از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد

میلگرد از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد

در پایان معاملات امروز بورس کالا ایران، مقدار عرضه ۶۸/۳ درصد ریزش داشته و به مقدار ۷۶۸ هزار و ۶۵۵ تن عرضه و با ۹۲۲ هزار و ۹۰۰ تن تقاضا مواجه شد. مقدار عرضه آهن اسفنجی امروز رکورد بیشترین عرضه را از تیرماه ۱۴۰۱ تا به حال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۵۲۵ تن محصول در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران شامل ۱۹۰ هزار و ۲۵ تن محصول فولادی، ۲ میلیون ۸۵ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن و ۱۵۵ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شود که از این مقدار عرضه ۶۸/۳ درصد ریزش در عرضه داشته و مقدار ۷۶۸ هزار و ۶۵۵ تن عرضه و با ۹۲۲ هزار و ۹۰۰ تن تقاضا مواجه شد.

از میان محصولات فولادی عرضه شده میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و شمش بلوم به علت عدم پذیرش قیمت از سمت خریدار به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد. اما تیرآهن، ورق گرم و سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی به طور کامل بر مبنای قیمت پایه معامله شد.

گفتنی است طبق ابلاغیه بورس کالا که قرار بود درصد پیش‌پرداخت سفارش خرید میلگرد و تیرآهن به ۳۰ درصد افزایش یابد که در عرضه‌های امروز برای تیرآهن رعایت شده اما برای میلگرد همان ۱۰ درصد سابق منظور شده است.

همچنین از ۱۵۵ هزار تن محصول آهن اسفنجی عرضه شده به قیمت پایه ۱۰۴ هزار و ۷۷ ریال ۵۰۰۰ هزار تن معادل ۳/۲ درصد مقدار عرضه شده که مربوط به شرکت حیاء استیل فولاد بافت بود حذف شد و مابقی ۱۵۰ هزار تن با تقاضای ۲۰۵ هزار تنی به فروش کامل رفت. تصویر زیر جزئیات شرکت‌های عرضه‌کننده، حجم عرضه، قیمت پایه نوع قرارداد و تسویه و تاریخ تحویل این محصول را نشان می‌دهد.

میلگرد از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد

لازم به ذکر است با اتصال گازطبیعی زنجیره فولاد کشور تولید آهن اسفنجی به روال عادی خود برگشته و عرضه این محصول در بورس کالا برای هشتمین هفته متوالی صعودی است. مقدار عرضه امروز این محصول رکورد بیشترین عرضه را از تیرماه ۱۴۰۱ تا به حال دارد.
با افزایش عرضه، قیمت آهن اسفنجی در حال اصلاح به قیمت طبیعی خود (محدوده زیر ۱۰ میلیون تومان) بوده و نسبت به پیک بهمن ماه، کاهش ۲۶ درصدی دارد.
نسبت قیمت آهن اسفنجی به فولاد نیز در محدوده ۵۶ درصد بوده که از حالت نرمال این فصل (۶۰ درصد کمتر شده و سیگنال گرانی شمش فولاد نسبت به اسفنجی را می‌دهد.
با کاهش قیمت مواد اولیه فولاد بازار در انتظار اصلاح قیمت شمش در معاملات ۲ هفته آتی در بورس کالا به محدوده ۱۸ میلیون تومان و کمتر است (با احتساب نسبت ۶۰ درصد به اسفنجی) که به تبع آن به میلگرد نیز منتقل خواهد شد. افت تقاضای ماه رمضان و کاهش قیمت‌های صادراتی فولاد فوب ایران نیز به این روند کمک شایان خواهد کرد.

در میان محصولات سنگ آهن عرضه شده به جز ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی که حذف شد سنگ آهن کلوخه بدون تغییر مقدار عرضه و محصولات کنسانتره و گندله سنگ آهن با کاهش عرضه مواجه شدند که جزئیات مقادیر عرضه شده امروز و نتایج معاملات را در تصاویر زیر مشاهده می‌فرمایید.

میلگرد از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد

میلگرد از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =