کد خبر 3907
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

افت قیمت ۴ تا ۱۰ درصدی تیرآهن و میلگرد در یک ماه اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰ درصدی تیرآهن و میلگرد در یک ماه اخیر

در بازه زمانی بین ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ متوسط نرخ میلگرد ۱۰ آجدار در بازار آزاد در محدوده ۲۸ هزار و ۳۹۲ تا ۲۵ هزار و ۷۱۷ تومان نوسان کرده است که نشان از افت ۹.۴ درصدی قیمت این محصول دارد.

به گزراش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ با ۳۰۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۵۱ هزار و ۱۹۹ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۱ هزار و ۲۰۶ تومان بیشترین مقدار و ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

با وجود تعطیلی هفته گذشته که به روز نیمه تعطیل پنجشنبه منتهی شد بازار آهن و فولاد نیز نوسانات چشمگیری نداشتند و عمده کارخانه‌ها قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند.

در این میان در بازه زمانی بین ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ متوسط نرخ میلگرد ۱۰ آجدار در بازار آزاد در محدوده ۲۸ هزار و ۳۹۲ تا ۲۵ هزار و ۷۱۷ تومان نوسان کرده است که نشان از افت ۹.۴ درصدی قیمت این محصول دارد.
همچنین میانگین قیمت میلگرد ۱۴ آجدار در بازار آزاد در محدوده ۲۴ هزار و ۱۷۴ تومان تا ۲۵ هزار و ۱۹۳ تومان جابه‌جا شده و افزایش ۴.۲ درصدی قیمت را ثبت کرده است.

در همین بازه زمانی متوسط نرخ انواع ناودانی در بازار آزاد از ۳۰ هزار و ۸۱۱ تومان به ۲۶ هزار و ۲۲۳ تومان رسیده که نشان از کاهش ۱۴/۸ درصدی قیمت این کالا دارد.
همین‌طور میانگین قیمت انواع نبشی در بازار آزاد روند نزولی داشته است. نرخ نبشی در ماه اخیر از ۲۵ هزار و ۸۴۷ به ۲۴ هزار و ۶۴۴ تومان رسیده و کاهش ۴/۶ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین در بازار زمانی یک ماهه اخیر متوسط نرخ هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ در بازار آزاد در محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان جابه‌جا شده است که در کل، یک‌هزار تومان یعنی برابر ۳.۶ درصد کاهش یافته است.
میانگین قیمت انواع پروفیل نیز با ضخامت ۲ در بازار آزاد در محدوده ۳۸ هزار و ۳۶۱ تا ۳۷ هزار و ۲۷۴ تومان جابه‌جا شده است که حاکی از افت ۲.۸ درصدی قیمت این محصول می‌باشد.  

اما از جمله علل این کاهش نرخ در بازار می‌توان گفت دولت برای جبران افزایش قیمت در ماه‌های قبل از سال جدید تلاش‌هایی را شروع کرده است تا قیمت شمش را از سقف ۲۳ هزار تومان تمام شده به حدود ۱۸ هزار تومان تمام شده برساند و برای رسیدن به این هدف سه مسیر را در پیش گرفته که عبارت از محدود کردن تقاضا، افزایش عرضه و سیاست قیمت گذاری نزولی است.

از طرف دیگر بازار با اتصال گازطبیعی واحدهای فولادی شاهد رشد تولید و بهبود عرضه و اصلاح قیمت‌های شمش فولاد است طوری‌که نرخ دلار کشف شده شمش فولاد بورس کالا در اسفندماه به ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان نیز رسیده بود که اکنون ۲۱ پایین آمده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =