کد خبر 3953
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

بازسازی کامل دستگاه استراتژیکِ زنجیره تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان

بازسازی کامل دستگاه استراتژیکِ زنجیره تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان از تلاش شبانه‌روزی گروه‌های متخصص و کارکنان این شرکت در بازسازی دستگاه باکتویل یکی از دستگاه‌های مهم و استراتژیک در زنجیره تولید فولاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، یکی از استراتژیک‌ترین دستگاه‌های فولاد خوزستان که تصور می‌شد به پایان عمر خود رسیده است، به‌طور کامل بازسازی و در اختیار کارکنان واحد بهره‌برداری قرار گرفت. 

دستگاه باکتویل یکی از دستگاه‌های مهم و استراتژیک در زنجیره تولید فولاد می‌باشد که وظیفه ارسال مواد خام به گندله‌سازی‌ها، ارسال انواع مواد انباشت شده به خط مخلوط‌سازی، ارسال گندله به واحدهای احیا در مواقعی که گندله‌سازی‌ها مشکل داشته یا تولید پایینی دارند را برعهده دارد.

محمود لندی، معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان در این خصوص اظهار داشت: دستگاه باکتویل یک دستگاه با وزن ۴۵۰ تن می‌باشد که ظرفیت ارسال انواع مواد خام و گندله تا ظرفیت ارسال ۱۲۰۰ تن برساعت را دارد. 

وی افزود: این دستگاه همانند سایر دستگاه‌های فولاد خوزستان در ابتدای شروع بکار کارخانه توسط شرکت ایتالیایی تنوا ساخته و نصب شده است. با توجه به بالا رفتن ظرفیت کلی شرکت فولاد خوزستان این دستگاه تقریبا به صورت ۲۴ ساعته در حال کار می‌باشد. با توجه به اینکه این دستگاه روی ریل‌های مربوطه تردد می‌کند و سازه بوم بلت آن ۴۰ متر می‌باشد و بیشترین ارتفاع آن حدود ۳۰ متر بوده، از نظر نگهداری بسیار حائز اهمیت است. واحدهای بازرسی سازه با استعلام از شرکت سازنده اظهار داشتند، برای ادامه کار نیاز است بازسازی اساسی شود.

وی افزود: بنابراین با مهندسی معکوس و استفاده از دانش بومی نسبت به ساخت تجهیزات مهم این دستگاه اقدام و برای بازسازی اساسی برنامه‌ریزی گردید که بهترین زمان پیشنهادی همزمان با کاهش تولید شرکت به واسطه محدودیت گازی بود و از تاریخ ۳ دی‌ماه سال گذشته نسبت به تعمیرات اقدام شد و تجهیزاتی از سازه ثابت و متحرک که دچار پوسیدگی شده بود و تجهیزات دوار و مهم دستگاه تعویض گردید. سپس نسبت به عملیات رنگ و سند بلاست کل دستگاه اقدامات مربوطه انجام و در این دستگاه حدود ۶ تُن رنگ اپوکسی مصرف شد. 

لندی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ نیروهای استاتیکی در این دستگاه مهم است، عملیات تعمیرات بایستی با دقت بسیار بالا انجام می‌شد. این تعمیرات مهم به‌وسیله‌ی گروه متخصص و با تجربه انباشت و برداشت و شرکت پیمانکار یاوران فولاد به مدت ۴۵ روز و با صرف حدود ۱۱ هزار نفر ساعت به انجام رسید. 

معاون بهره‌برداری ادامه داد: بررسی دستگاه، شناسایی موارد آسیب دیده، تهیه نقشه، پشتیبانی و پیگیری ساخت قطعات و همچنین بررسی شرایط و روش تعمیرات به‌وسیله‌ی کارشناسان متخصص مکانیک انجام شد. 

لندی در پایان ضمن تشکر از حمایت بی دریغ مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه، تلاش شبانه‌روزی مدیران، روسا، سرپرستان، کارکنان و تمامی دست اندکاران را قابل تقدیر دانست.

کد خبر 3953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =