کد خبر 3954
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

آهن‌نیوز از معاملات بازار آهن گزارش می‌دهد:

ادامه روند افزایشی قیمت میلگرد و آهن برخلاف بورس کالا

ادامه روند افزایشی قیمت میلگرد و آهن برخلاف بورس کالا

امروز نیز طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن روند افزایشی که از اول هفته شروع شده برخلاف کاهش قیمت شمش بورسی در برخی شرکت‌ها ادامه دارد و نرخ اعلامی یا بدون تغییر یا اکثرا با افزایش قیمت همراه است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ با ۲,۴۱۰ (۰.۴۷%)% کاهش، ۵۱ هزار و ۶۴۰ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۸۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۵۱ هزار و ۳۱۳ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۱ هزار و ۳۱۷ تومان، بیشترین مقدار و ۵۱ هزار و ۴۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

آنچه در نوسانات هفته جاری بازار آهن مشاهده شد فاصله قیمتی قابل ملاحظه بین قیمت محصولات نهایی در بازار آزاد و شمش بورسی است. طوری که از ابتدای هفته قیمت میلگرد حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش یافت که البته عمده‌ترین دلیل آن را می‌توان کمبود این محصول دانست.

همچنین در وضعیت کنونی، فعالان بازار روی اخبار مثبت سیاسی و پالس‌های ناشی از آن حساب کرده و توجه ویژه‌ای دارند. البته ناگفته نماند اولین نکته تغییر، نرخ مبنای دلار پتروشیمی‌ها است، چرا که این عامل قیمت آهن و فولاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از طرفی به اعتقاد برخی کارشناسان عرضه محصولات فولادی با نرخ نیمایی به نفع تولید کننده و خریدار خواهد بود. در واقع، با اجرای این ساز و کار و کنترل نرخ محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، انواع ورق و امثال آن می‌توان انتظار داشت قیمت سایر محصولات وابسته نیز روندی کاهشی در پیش بگیرند.

همچنین برخی فعالان بازار معتقدند رکود فعلی در بازار محصولات فولادی با عرضه زیاد در بورس کالا می‌تواند به رونق تبدیل شود اما باید توجه داشت بی‌رمقی بازار، کم بودن مشتری و نبود تقاضای موثر، بعد از عید فطر و همزمان با آغاز فعالیت‌های ساختمانی رونق خواهد گرفت و ممکن است با وجود عرضه بیشتر محصولات فولادی در بورس کالا، قیمت فولاد ثابت نماند و تغییر کند.

اما دیروز در بازار آهن نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافته اما میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.

تیرآهن بنگاه افزایش و تیرآهن کارخانه کاهش یافت طوریکه نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۵۰۰ الی ۱۳۰۰ تومان کاهش و در بنگاه ۳۰ الی ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

️نرخ انواع ورق سیاه ( فولاد مبارکه و فولاد سبا، آجدار پرسی و اسیدشویی) نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۳۰۰ تومان افزایش یافت. نرخ انواع ورق (گالوانیزه، رنگی و عرشه) ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان کاهش یافت. ورق سیاه اکسین و کاویان بدون تغییر اعلام شد. همچنین نرخ نبشی، ناودانی و سپری نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان افزایش یافت. ️نرخ محصولات مفتولی (مفتول سیاه) نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.

د️ر بخش مواد اولیه نیز نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر و شمش فولادی ن نیز نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

اما امروز نیز طبق گزارش‌ها از کف بازار به روند افزایشی که از اول هفته شروع شده در برخی شرکت‌ها ادامه دارد و نرخ اعلامی یا بدون تغییر یا اکثرا با افزایش قیمت همراه است.

نوسانات افزایشی امروز در محصولات میلگرد بیشتر به چشم میخورد و به غیر از شرکت‌هایی مانند پردیس آذربایجان، سمنان، آذر فولاد امین و تعدادی دیگر بدون تغییر نسبت به دیروز بود. اما اکثر شرکت‌ها افزایش بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی را به همراه داشتند. طوریکه قیمت در شرکت میلگرد شاهین بناب با بالاترین افزایش قیمتی به مبلغ ۲۶ هزار تومان برای میلگرد ۸ و ۱۰، ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان برای میلگرد ۱۰ و ۱۲ و برای مابقی اقلام قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان را اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن نیز با افزایش شروع شد طوریکه تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای ۶۰ الی ۷۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را دی پی داشت که لیست قیمت‌های آن به شرح زیر است:
تیرآهن سایز ۱۲      ⬅️    ۳۷۵۰۰۰۰     تومان  
تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۵۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۵۷۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۷۷۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۷۸۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۲۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۵۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۱۶۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۳۵۵۰۰۰۰   تومان

همچنین تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴ به مبلغ ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سایز ۱۶ به مبلغ ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین در بخش کیلویی نیز محصولات تیرآهن این شرکت ۶۰۰ الی ۴۸۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به دنبال داشت و به قیمت‌های زیر عرضه شد.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۵۵۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۱۲۰۰    تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۲۸۷۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
در این میان قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری ۶ متری نیز با ۱۰۰ تومان افزایش همراه بود و بین نرخ‌های ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

نرخ ورق سیاه فولاد اکسین ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و به مبلغ میانگین ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد اما ورق سیاه فولاد کاویان بدون تغییر قیمت بوده و در برخی اقلام ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان و در برخی دیگر ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =