کد خبر 4074
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

کاهش ۲۱ درصدی تولید فولاد ترکیه/ چشم‌انداز مثبت است

کاهش ۲۱ درصدی تولید فولاد ترکیه/ چشم‌انداز مثبت است

استفاده از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۵۳ درصد کاهش یافت، در حالی که این رقم در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد بود.

به گزارش آهن نیوز، فولادسازان ترکیه در سال ۲۰۲۲ به دلیل حمله روسیه به اوکراین و بحران انرژی، تولید فولاد خود را ۱۲.۹ درصد در سال کاهش دادند. همچنین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، تولید فولاد ترکیه ۲۱.۵ درصد کاهش یافت اما به گفته ویسل یایان، دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، بخش فولاد باید در ماه های آینده بهبود یابد.

 به گفته یایان؛ با از سرگیری تولید فولاد در کارخانه ایش‌دمیر، برآورد می‌شود حجم ذوب فولاد در آوریل ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد. همچنین ارقام تولید برای نیمه دوم سال به دلیل راه اندازی کارخانه جدید Tosyalı در Sariseki بهبود خواهد یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۵۳ درصد کاهش یافت، در حالی که این رقم در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد بود. فولادسازان این کشور نه تنها با اقدامات تعرفه‌ای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، بلکه با کاهش تقاضای جهانی فولاد مواجه هستند. طبق پیش‌بینی ویسل یایان، چشم انداز بازار از جولای ۲۰۲۳ بدتر خواهد شد.

در دو ماهه اول سال ۲۰۲۳، سهم محصولات تخت وارداتی از کل مصرف کشور به ۵۱.۲ درصد افزایش یافت. در بین کشورهایی که ترکیه از آن فولاد نورد وارد می‌کند، فدراسیون روسیه و پس از آن چین و کره جنوبی، ژاپن، اندونزی و تایوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. با این حال، تجارت با این کشورها یک طرفه است، یعنی ترکیه نمی‌تواند به این بازارها صادرات داشته باشد.

 در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، نسبت صادرات به واردات ترکیه از ۸۰.۱ به ۵۵.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. تولید فولاد ترکیه در مارس ۲۰۲۳ نسبت به فوریه با ۲۸.۹ درصد تا ۲.۷۱۳ میلیون تن افزایش یافت. البته در مقایسه با مارس ۲۰۲۲، تولید فولاد ترکیه ۱۸.۶ درصد کاهش یافته ست.

همچنین Isdemir ترکیه اعلام کرد که به سطح تولید قبل از زلزله فوریه ۲۰۲۳ رسیده است و تولید به صورت تدریجی و کنترل شده از سر گرفته شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، بررسی‌های بیمه‌ای و مطالعات ارزیابی خسارت در تاسیسات این شرکت ادامه دارد.

کارخانه‌های فولاد ترکیه در اواسط فوریه اعلام کردند که به دلیل کمبود نیروی کار و آسیب به زیرساخت‌های کمکی بندر اسکندرون، احتمال بارگیری یا تخلیه فولاد و ضایعات، شرایط اضطراری وجود دارد. در اوایل ماه مارس، وزارت بازرگانی ترکیه و تولیدکنندگان فولاد این کشور جلساتی را درباره تامین محصولات فولادی برای پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده برگزار کردند. در این نشست، طرفین  توافق کرده‌اند که مکانیسم کنترل قیمت برای جلوگیری از سواستفاده ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 4074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =