کد خبر 4190
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تداوم کاهش قیمتی میلگرد در بازار آزاد

تداوم کاهش قیمتی میلگرد در بازار آزاد

این روزها بعد از دو هفته صعود قیمتی در بازار آهن‌آلات مجدد شاهد اصلاح قیمت‌ها هستیم طوریکه ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه بدون تغییر و نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۶۰۰ الی ۱۰۵۰ تومان کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در بازه ۵۳ تا ۵۲ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت تا ساعت ۱۵ به ۵۲ هزار ۹۹۰ تومان رسید. بازار آهن نیز با نوسانات قیمت کاهشی و ثبات در برخی از مبادی فروش همراه بود.

در حال حاضر، ایران به دنبال یک بازار مطلوب برای عرضه محصولات فولادی خود است تا هم بتواند از رکود خارج شود و هم گردش مالی خود را تامین کند، اما رقابت در کشورهای همسایه ایران آنقدر زیاد است که قیمت محصولات نه تنها روند نزولی داشته، بلکه تقاضا نیز کاهش یافته است.

البته تحلیلگران بر این باورند که تقاضای فولاد تا یک ماه دیگر آنقدر زیاد می‌شود که شاید عرضه‌کنندگان را به یک چالش شیرین بکشد، اما از آنجایی که عرضه‌کنندگان در یک فشار رقابتی هستند، بعید است تغییر نرخ به صورت چشمگیر اتفاق بیفتد.

اما این روزها بعد از دو هفته صعود قیمتی در بازار آهن‌آلات مجدد شاهد اصلاح قیمت‌ها هستیم طوریکه ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه بدون تغییر و نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۶۰۰ الی ۱۰۵۰ تومان کاهش داشت.

امروز نیز نرخ اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر یا با ۱۰۰ تا ۹۰۰ کاهش قیمت همراه بود. فقط شرکت‌های میلگرد نیشابور و فولاد پارس سیستان با ۲۰۰ تومان افزایش به قیمت ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام نرخ کردند.

محصول تولیدی میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان نیز امروز  ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به شرح زیر اعلام نرخ کرده است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۲۹۹۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۷۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۷۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =