کد خبر 4250
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

سنگ آهن ارزان شد

سنگ آهن ارزان شد

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین پس از کمی بهبود در هفته اخیر مجددا عقب نشینی کرد و با 95/ 3دلار افت به 106دلار در هر تن سی اف آر رسید. فعالیت بازار کم بود و تمایل به خرید فولادسازان نیز کمتر از قبل شد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از کالاخبر، چشم‌انداز تقاضای سنگ آهن در چین در کوتاه مدت به دلیل ادامه برنامه تعمیرات کارخانه ها هنوز منفی است و امیدی به بهبود تقاضا نیست. از طرفی در بنادر چین موجودی سنگ آهن کاهش یافته که به دلیل شرایط نامساعد جوی استرالیا در دوهفته اخیر بوده است که بارگیری ها کمتر شد.

در کل انتظار می رود بازار کومودیتی ها نسبت به هر نشانه ای از حمایت های سیاسی واکنش نشان دهد؛ از این رو قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت در نوسان خواهد بود.

واردات سنگ آهن چین در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن 8/ 9 درصد کاهش یافت، اما نسبت به آوریل سال گذشته 1/ 5 درصد افزایش یافت؛ زیرا خریداران منتظر بهبود تقاضا در فصل اوج ساخت وساز در بهار بودند؛ اگرچه خلاف این نمایان شد.

به طور کلی، ارزش صادرات چین با 5/ 8 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 295میلیارد دلار رسید که نسبت به رشد دورقمی در ماه مارس کاهش داشت. با این حال، واردات 9/ 7 درصد کاهش یافت و به 205میلیارد دلار رسید که بسیار وخیم تر از میانگین پیش بینی کاهش 2/ 0درصدی بود. این روند، مازاد تجاری 90میلیارد دلاری را به جا گذاشت که کشورهای همسایه مانند ژاپن و کره جنوبی را ناامید کرد؛ زیرا انتظار داشتند تاثیرات مثبتی از بازگشایی اقتصاد چین در بازارهای جهانی نمایان شود که این طور نشد.

انتهای پیام/

کد خبر 4250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =