کد خبر 4448
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار میلگرد غرق در نوسان

بازار میلگرد غرق در نوسان

امروز نرخ اعلامی از اکثر مبادی فروش میلگرد هم بدون تغییر بوده و هم افزایش و کاهش داشته است. از جمله میلگرد آذر فولاد امین با ۵۰۰ تومان کاهش نرخ اعلامی خود برای میلگرد سایز ۱۲ تا ۳۲ مبلغ ۲۶ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده است.

به گزراش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز شروع معاملات دلار با نرخ ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان در بازار رسمی کلید خورد و تا این لحظه نرخ دلار با افت جزئی به قیمت ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان در حال معامله است.

با توجه به جو ایجاد شده در مورد امکان شروع صحبت در مورد برجام و کاهش قیمت ارز، بازار میلگرد روند کاهشی داشت ضمن آنکه تقاضای آن بسیار محدود شده است در حالیکه اکثر کارخانه‌ها فاقد جوربندی کامل همه سایزها هستند. علت این امر به مشکل نقدینگی و ناتوانی کارخانه‌ها برای خرید شمش به صورت نقدی بر می‌گردد.   
قیمت شمش نیز روند باثباتی در طول هفته داشت علیرغم آنکه شمش در بورس کالا از نظر مقداری با افزایش عرضه روبرو شد ولی به علت محدودیت نقدینگی رقابت بر سر قیمت بسیار محدود بود. این در حالی است که بورس کالا در مورد خریداران آهن اسفنجی برای تولید شمش تعریف‌های جدیدی را مطرح کردند.

این در حالی است که از دیروز نوسان متعددی در بازار آهن در محصولات میلگرد دیده شده طوری که نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد یا بدون تغییر نرخ نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته یا با ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش همراه بود. همچنین میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز در کارخانه و بنگاه ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

حجم میلگرد عرضه شده در بازار امروز بورس کالا نیز ۱۱۵ هزار و ۸۰۸ تن بود که به نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. این محصول حدود ۱/۶ درصد افزایش نرخ نسبت به هفته گذشته دارد.

در بازار آهن هم با شروع امروز نرخ اعلامی اکثر مبادی فروش برای این محصول هم بدون تغییر بوده و هم افزایش و کاهش داشته است. از جمله میلگرد آذر فولاد امین با ۵۰۰ تومان کاهش نرخ اعلامی خود برای میلگرد سایز ۱۲ تا ۳۲ مبلغ ۲۶ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده است این در حالی است که میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته که به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۰۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =