کد خبر 4459
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

اصناف خیال‌شان بابت پرداخت مالیات راحت باشد

اصناف خیال‌شان بابت پرداخت مالیات راحت باشد

از توئیت اخیر رئیس سازمان مالیاتی اینگونه بنظر می‌رسد که امسال سازمان قصد دارد دایره اصنافی که مشمول ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند را افزایش دهد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ یکی از معضلات واحدهای صنفی کوچک، تکمیل اظهارنامه مالیاتی و نگه‌داری از دفاتر و اسناد درآمدی خود در طول سال است که گاه هزینه‌های زیادی به آن‌ها وارد می‌کند. در کنار این موضوع، مراجعه ممیزهای سازمان مالیاتی و اختلافاتی که در تعیین مالیات بوجود می‌آید نیز بر سایر هزینه‌های اصناف اضافه می‌کند.

از توئیت اخیر رئیس سازمان مالیاتی اینگونه بنظر می‌رسد که امسال سازمان قصد دارد دایره اصنافی که مشمول ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند را افزایش دهد. ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به منظور آسان‌تر شدن کار اصناف ایجاد شده و بار مالی نگه‌داری از اسناد و مدارک و تکمیل اظهارنامه را از دوش آن‌ها بر می‌دارد و هم‌چنین مالیات دریافتی را کاهش می‌دهد. این ماده تا پیش از این صرفا بخش اندکی از اصناف را شامل می‌شد.

همچنین رویکرد سال جاری سازمان برای تعیین مالیات اصناف، استفاده از داده‌های سیستمی (مانند اطلاعات تراکنش و مالیات اخذ شده سال‌های قبل) است که این اقدام  فساد و بی عدالت در اخذ مالیات را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 4459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =