کد خبر 4471
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمتی تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

روند قیمتی تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

در طول هفته گذشته طبق گزارش‌های بررسی نوسانات محصولات تیرآهن، روند بازار آرام بود که یکی از علل آن روند ثابت نرخ دلار اعلام شد؛ مضاف بر این برخی محدودیت‌های تنظیم بازار علت دیگر آن بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در هفته‌ای که گذشته با روند کلی ثابت در کانال 51 هزار تومان معامله شد. 

بنا به گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد تولید در سال جاری از گندله گرفته به بعد روند صعودی داشته در حالی که مصرف پایین آمده است. ظاهرا دولت در حال سیاست‌گذاری برای انبار کردن موجودی کالاست چرا که از دو جنبه تحت فشار است.

از اهم فاکتورهای تاثیرگذار در روند قیمتی محصولات آهنی خصوصا تیرآهن، مساله قطعی برق می‌باشد. فاکتور دوم مساله کسری بودجه است. برای جبران کسری بودجه صحبت در مورد افزایش نرخ‌های انرژی است که احتمالا دو برابر خواهد شد و این مطلب هم روی حجم تولید و هم قیمت تمام شده این محصول تاثیر سریع و جدی خواهد گذاشت. بحث دیگری در جبران کسری بودجه، مساله نرخ دلار ۲۸۵۰۰ تومانی است که مخالفت‌های جدی با آن صورت می‌پذیرد چرا که اصرار روی این نرخ باعث کاهش صادرات خواهد شد و همین امر در ماه‌های بعد باعث بالا رفتن قیمت ارز می‌گردد.

در هفته پیش رو احتمال افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ جهانی فولاد و محصولات صادراتی ایران و کاهش تولید در پی قطعی برق فولادسازان و نیز افزایش ۳۰ درصد کرایه حمل آهن الات فاکتورهای بالقوه‌ای است که ممکن است افزایش قیمت اهن را در پی داشته باشد.

به هر حال در طول هفته گذشته طبق گزارش‌های بررسی نوسانات محصولات تیرآهن، روند بازار آرام بود که یکی از علل آن روند ثابت نرخ دلار اعلام شد؛ مضاف بر این برخی محدودیت‌های تنظیم بازار است که بی‌تأثیر بر روند جاری بازار آهن نیست طوری که در بازار آهن در روز نیمه تعطیل پنجشنبه نرخ اکثر مقاطع فولادی و همچنین ️نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بخش کیلویی در کارخانه و بنگاه بدون تغییر اعلام شد.

همچنین در نهایت در انتهای هفته گذشته قیمت تیرآهن شاخه‌ای تقریبا در کلیه بنگاه‌ها روند ثابتی داشت اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها حدود ۱۰ تا ۱۷۰ هزار تومان کاهش داشت. قیمت تیرآهن 14 ذوبی نیز در یک ماه اخیر مدام بین کانال ۴ و ۵ میلیون تومان در نوسان بود اما نهایتا با کمی کاهش قیمت نسبت به هفته اول اردیبهشت حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

تصاویر زیر روند قیمت تیرآهن کیلویی و شاخه‌ای را در طول هفته گذشته نشان می‌دهد.

روند قیمتی تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

روند قیمتی تیرآهن در هفته‌ای که گذشت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =