کد خبر 4472
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

آهن‌نیوز بررسی کرد:

روند قیمتی میلگرد در هفته اول خرداد

روند قیمتی میلگرد در هفته اول خرداد

در طول هفته گذشته قیمت روز میلگرد در غالب مبادی فروش ثابت و نوسان جزئی در برخی سایزها اعلام شد ولی کاهش ۱۰۰ تومانی در قیمت میلگرد ذوب آهن در آخرین روز مشهود بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در طول هفته گذشته از ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان شروع شده و در طول هفته با نوسان کوتاه در کانال 52 هزار تومان در آخرین روز هفته به قیمت 51 هزار و 300 تومان معامله شد.

طبق بررسی فاکنورهای مؤثر بر قیمت آهن‌آلات در بازار آهن هفته گذشته دولت به شدت در پی کنترل قیمت محصولات آهنی بوده و همین دلیل روی قیمت و حجم عرضه تیرآهن، میلگرد و ورق فشار آورد. این در حالی‌ است که قیمت محصولات معدنی بخصوص گندله در سه هفته گذشته در بورس افزایش یافته است. در واقع دولت در حال نزدیک کردن فاصله قیمت مواد اولیه با محصول در بورس کالاست. از آنجا که بازار جهانی در رکود به سر می‌برد این مطلب روی سود فولادسازها تاثیر منفی می‌گذارد.

از جمله دیگر فاکتورها در بازار داخلی اطلاعیه سهمیه برق صنایع فولاد و سیمان در سه سناریوی پیشنهادی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور و همچنین افزایش 30 درصدی نرخ حمل و نقل از جمله محرک بازار بود.

در ابتدای هفته گذشته کف قیمت میلگرد در کانال ۲۵ هزار تومانی حمایت شده و به نظر می‌رسید فارغ از روند بازار ارز، با توجه به معاملات آهن اسفنجی کف قیمت میلگرد در همین حوالی معامله شود.

اما دراواسط هفته با توجه به جو ایجاد شده در مورد امکان شروع صحبت در مورد برجام و کاهش قیمت ارز، بازار میلگرد روند کاهشی داشت ضمن آنکه تقاضای آن بسیار محدود شد. در حالیکه اکثر کارخانه‌ها فاقد جوربندی کامل همه سایزها هستند. علت این امر به مشکل نقدینگی و ناتوانی کارخانه‌ها برای خرید شمش به صورت نقدی بر می‌گردد.   

در نهایت در پایان هفته گذشته قیمت روز میلگرد در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد ولی کاهش ۱۰۰ تومانی هم در قیمت میلگرد ذوب آهن مشهود بود.

تصویر زیر تغییرات قیمتی میلگرد در هفته اول خرداد را برای سایزهای مختلف نشان می‌دهد.

روند قیمتی میلگرد در هفته اول خرداد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =