کد خبر 4489
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار آهن در روز پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

وضعیت بازار آهن در روز پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

به گفته یک فعال بازار آهن، برخی از تجار آهن کمبود نقدینگی و همچنین اعمال محدودیت‌های سامانه‌های مختلف مالیاتی از جمله سامانه مودیان را دلائل رکود بازار آهن در هفته گذشته عنوان می‌نمایند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روز چهارشنبه، انواع میلگرد آجدار در بورس کالا با  ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان در هر کیلو معامله شد، که نسبت به هفته گذشته هر کیلو ۷۰ تومان افزایش قیمت داشت.

در بازار تیرآهن قیمت‌ها تقریبا ثابت و با نوسانات کاهشی همراه بود. طوریکه قیمت تیر آهن ذوبی هر شاخه ۴ میلیون و ۸۰۰ تومان، تیرآهن ۱۶ ذوبی هر شاخه ۵ میلیون و ۸۰۰ تومان و تیرآهن ۱۸ ذوبی هر شاخه به مبلغ ۶ میلیون ۶۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نیز نسبت به نرخ اعلامی قبلی تغییر قیمتی نداشته طوری‌که نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه بدون تغییر نرخ برای سایز ۱۲ مبلغ ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و برای سایز ۳۲ نرخ ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین شد.

همچنین نرخ انواع ورق سیاه ( فولاد مبارکه، فولاد سبا، اکسین، کاویان، آجدار فابریک و آجدار پرسی) و انواع ورق ( گالوانیزه، روغنی، رنگی و عرشه)؛ انواع لوله صنعتی و داربستی؛نرخ انواع قوطی پروفیل و پروفیل زد نسبت به آخرین نرخ اعلامی بدون تغییر اعلام شده اما نرخ ناودانی ۲۰۰ و سپری ۱۰۰ تومان افزایش داشت.

وضعیت بازار آهن در روز پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

در این میان محمدصادق چیت‌ساز، فعال بازار آهن دلائل رکود این روزهای بازار را مربوط به کمبود نقدینگی و همچنین اعمال محدودیت‌های سامانه‌های مختلف مالیاتی از جمله سامانه مودیان عنوان کرد و در خصوص نحوه استفاده از این سامانه بیان کرد: پایانه فروش و سامانه مودیان در سیستم جدید کاملا مشخص است، بازاریان آهن فروش ابتدا برای گرفتن امضای الکترونیک از دفاتر رسمی می‌بایست اقدام نمایند و سپس سیستم شامل یک کد نرم‌افزاری است که در نرم افزار کمکی ارسال فاکتورها به سازمان امور مالیاتی گزارش می‌شود.

این فعال بازار آهن در ادامه به آهن‌نیوز گفت: همچنین یک نرم افزار کمکی دیگر برای انتقال فاکتورها به سایت سازمان می‌باشد. شرکت‌های نرم‌افزاری با تهیه یک «پکیج مالیاتی» این امکان را فراهم آورده‌اند که فاکتورهای فروش را با سیستم اکسل به سازمان امور مالیاتی انتقال دهند. فاکتورهای فروش می‌بایست نهایتا ظرف مدت ۷ روز در سامانه مودیان ثبت شود. در غیر اینصورت پرونده مشمول جرائم مالیاتی خواهد شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =