کد خبر 4500
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

عدم استقبال از شمش بلوم ادامه دارد

عدم استقبال از شمش بلوم ادامه دارد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی ر رینگ صنعتی بورس کالا با حذف ۴۷/۶ درصد از محصولات عرضه شده، یک میلیون ۴۱۹ هزار و ۵۶ تن محصول معامله شد که برای این مقدار معامله شده یک میلیون ۵۴۳ هزار و ۴۱۷ تن تقاضا در بازار موجود بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ششم خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۳۱ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف ۴۷/۶ درصد از محصولات عرضه شده، یک میلیون ۴۱۹ هزار و ۵۶ تن محصول معامله شد که برای این مقدار معامله شده یک میلیون ۵۴۳ هزار و ۴۱۷ تن تقاضا در بازار موجود بود.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G است که از این میان سبد میلگرد ساده صنعتی برای چندمین هفته متوالی، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G از تابلوی معاملات به طور کامل حذف شدند.

در این میان برای ۳ هزار و ۳۰۶ تن تیرآهن عرضه شده ۷ هزار و ۴۱۷ تن تقاضا وجود داشته و به نرخ پایه ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد بالاترین نرخ معامله این محصول مربوط به تیرآهن بال شیب‌دار به نرخ پایه ۳۰ هزار و ۵۳۰ تومان بوده و کمترین نرخ ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان برای تیرآهن سایزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۷ بود.

همچنین شمش بلوم عرضه شده امروز با ۸۶/۷ درصد ریزش به مقدار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن معامله شد که برای این مقدار نیز تقاضای چندانی وجود نداشته و مقدار آن فقط ۴ هزار و ۷۵۰ تن بود. میانگین نرخ معامله شده برای این محصول ۲۳ هزار و ۲۷۰ تومان بود که افزایش قیمت حدود دو درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن و کلوخه سنگ آهن که مورد آخر در دوهفته اخیر عرضه نشده بود که امروز نیز با وجود عرضه از تابلوی معاملات حذف شد. 

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۱۵۹ تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۶۱۵ تومان است که نسبت به هفته قبل ۱/۸ درصد کاهش در عرضه و ۱/۳ درصد افزایش قیمت داشته و به طور کامل معامله شد.

تصاویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل و نتیجه پایان معاملات را نشان می‌دهد.

عدم استقبال از شمش بلوم ادامه دارد

عدم استقبال از شمش بلوم ادامه دارد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =