کد خبر 4518
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
تیرآهن در دو لبه تیغ!

امروز در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش نرخ روز تیرآهن بدون تغییر بوده اما غالب شرکت‌ها کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزها داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز هفتم خرداد ۱۴۰۲ با ۷۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به مبلغ ۵۱ هزار و ۶۸۰ تومان در حال معامله است. بازار آهن‌آلات نیز امروز در دومین روز هفته به شدت ساکت و آرام گزارش می‌شود و تقریبا همه چیز ثابت است.

اعمال محدودیت مصرف برق هم در هفته آینده اجرایی می‌شود از همین رو باید دید تبعات و نتایج این عوامل چگونه در بازار آهن نمایان خواهد شد. از طرف دیگر اخبار سیاسی مؤثر بر بازارهای ایران نیز در هفته جاری در حال وقع است از جمله آغاز دور دوم رقابت اردوغان و قلیچدار، نامزد ریاست جمهوری ترکیه؛ مضاف بر این درگیری طالبان و ایران در روز گذشته و حضور پادشاه عمان امروز در ایران از جمله این اخبار است.

فعلا که شرایط بازار آهن مشابه روند ثابت و کاهشی نرخ دلار در جوی آرام و با ثبات به سر می‌برد البته که کمبود تقاضا در بازار نیز می‌تواند از عوامل مهم دیگر مؤثر بر شرایط باشد. در بازار دیروز که نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه ۱۰۰ الی ۱۲۰۰ تومان و در بنگاه نیز ۱۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

امروز نیز در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش نرخ روز تیرآهن بدون تغییر بوده اما غالب شرکت‌ها کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزها داشته و چند کارخانه هم به طور کلی ثبات قیمت داشتند؛ به عنوان مثال قیمت تیرآهن سایز ۱۴ فایکو در هر شاخه حدود ۴ میلیون تومان اعلام شد که بیانگر کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نرخ این محصول بود. 

نرخ اعلامی این محصول در بخش شاخه‌ای ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان هم  ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته دارد و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۰۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۰۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۰۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۸۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۰۳۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۳۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۴۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۲۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۲۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۰۲۰۰۰۰  تومان


در بخش کیلو فروشی این کارخانه نیز قیمت‌های اعلامی ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها را به دنبال دارد که لیست قیمت آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۲۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =