کد خبر 4536
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

بُرد اردوغان، به فولاد ترکیه رونق می‌دهد؟

بُرد اردوغان، به فولاد ترکیه رونق می‌دهد؟

با مشخص شدن برد اردوغان در انتخابات ترکیه، بازارهای فولاد این کشور که به دلیل عدم اطمینان فعالان بازار، در حالت رکود بود به نظر می‌رسد به زودی با رونق این بازارها در منطقه و به ویژه ایران همراه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دیروز هفتم خردادماه دور دوم انتخابات رئیس جمهوری ترکیه برگزار و رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

اردوغوان با ۲۵ سال سابق حضور در قدرت و ۱۱ بار برد انتخابات، یکی از باسابقه‌ترین سیاستمداران دنیا در حال حاضر است.

ارز لیر ترکیه در مقابل دلار در دوره وی از محدوده ۲ در سال ۲۰۱۴ به محدوده ۲۰ در حال حاضر سقوط کرده و به نظر می‌رسد خبر برنده شدن اردوغان، فشار زیادی به لیر در معاملات امروز وارد خواهد کرد.
اردوغان برای مقابله با بحران ارزی، در سال گذشته به معرفی الگوی سپرده بانکی لیر با نرخ بهره متغیر، متناسب با نوسانات لیر/دلار اقدام نمود.

آمار نشان می‌دهد که مردم ترکیه نگران تداوم افت ارزش لیر ترکیه بوده و ارزش این نوع سپرده‌گذاری از محدوده ۷۶ میلیارد دلار در ابتدای امسال به ۱۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته و روندی صعودی دارد!

بُرد اردوغان، به فولاد ترکیه رونق می‌دهد؟


در مورد وضعیت بازارهای فولاد این کشور نیز، در چند وقت اخیر شرایط کلی بازار در حالت رکود بود تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مشخص شود.

سرانجام با مشخص شدن رئیس جمهور ترکیه، کم کم بازارهای اقتصادی این کشور به ویژه بازار فولاد از وضعیت رکود شدیدی که به دلیل عدم اطمینان فعالان بازار درباره سیاست‌ها پیش آمده بود، خارج خواهند شد و به زودی آثار رونق این بازارها در منطقه و به ویژه ایران بیشتر نمایان خواهد شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =