کد خبر 4686
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

روند قیمتی تیرآهن در هفته دوم خرداد/ نوسان در تیرآهن کیلویی

روند قیمتی تیرآهن در هفته دوم خرداد/ نوسان در تیرآهن کیلویی

متوسط نرخ هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ در بازار آزاد در محدوده ۳۱ هزار و ۱۰۰ در ابتدای هفته تا ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان در انتهای هفته جابه‌جا شده که در کل، هزار و ۲۰۰ تومان یعنی برابر ۳/۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، ثبات نسبی قیمت دلار و نوسان جزئی آن در کانال ۵۱ هزار تومان در طول هفته گذشته تا به امروز بر ثبات قیمت آهن آلات نیز مؤثر بوده و در مجموع بازار آهن هم تقریبا یکدست و آرام بود. 

اعمال محدودیت مصرف برق، اخبار سیاسی مؤثر بر بازارهای ایران در هفته از جمله انتخابات ریاست جمهوری ترکیه؛ درگیری طالبان و ایران در ابتدای هفته، حضور پادشاه عمان، مذاکرات ایران و غرب، بازار آهن و فولاد داخلی را در معرض اخبار ضدونقیضی قرار داد که اثرگذاری آن در بلندمدت قطعی نیست، اما اثر آن در بلندمدت به بهبود بازارهای صادراتی و ارزآوری بیشتر به کشور، نمود می‌یابد.

هرچند به اذعان برخی فعالان بازار، معمولا در این فصل از سال بازار آهن و فولاد در صورت نبود عامل محرک مانند افزایش نرخ دلار، در شرایط باثبات و آرامی قرار می‌گیرد که امسال نیز با توجه به روند ثابت دلار در این مدت بازار آهن نیز تغییرات افزایشی نداشته است.

در مجموع در هفته گذشته شرایط بازار تیرآهن مشابه روند ثابت و کاهشی نرخ دلار در جوی آرام و با ثبات به سر برد البته که کمبود تقاضا در بازار نیز می‌تواند از عوامل مهم دیگر مؤثر بر شرایط باشد.

قیمت تیرآهن معامله شده در روز چهارشنبه در بورس کالا هم به نرخ پایه ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

در این میان متوسط نرخ هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ در بازار آزاد در محدوده ۳۱ هزار و ۱۰۰ در ابتدای هفته تا ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان جابه‌جا شده است که در کل، ۱۲۰۰ تومان یعنی برابر ۳/۸ درصد کاهش یافته است.

در نمودارهای زی نیز مشخص است که نوسان قیمتی در بین سایزهای مختلف تیرآهن شاخه‌ای چندان زیاد نبوده و تقریبا بازار با ثباتی حاکم بود. اما در بخش کیلوفروشی این کالا بیشترین نوسان قیمتی بین سایز ۲۰ و ۱۴ بوده است.

روند قیمتی تیرآهن در هفته دوم خرداد/ نوسان در تیرآهن کیلویی

روند قیمتی تیرآهن در هفته دوم خرداد/ نوسان در تیرآهن کیلویی

کد خبر 4686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =