کد خبر 469
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

سنگ آهن به کانال صعود بازگشت

سنگ آهن به کانال صعود بازگشت

در حالی که قیمت سنگ آهن در آخرین روز معامله با ۱.۹ درصد افت در ۹۶.۷۱ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شده است، اما وعده دولت چین برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد مجدداً این محصول را به کانال ۱۰۰ دلاری بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سه هفته گذشته نیز موجودی سنگ‌آهن بنادر چین روند صعودی داشته و به اوج هفت هفته اخیر رسیده و ۱۳.۶ میلیون تن شنیده شده است. حاشیه سود پایین، فولادسازان چینی را مجبور کرده زودتر از هر ساله برنامه تعمیرات را آغاز کنند تا تولید را کنترل نمایند.

از طرفی خطر قرنطینه‌های سختگیرانه، بانک توسعه آسیا را واداشته پیش‌بینی رشد اقتصادی چین را برای امسال یک درصد پایین آورده به ۴ درصد برساند. تحلیلگران معتقدند بازار سنگ آهن چین نیمه دوم سال احتمالاً مازاد عرضه خواهد داشت.

در حالی که قیمت سنگ آهن در آخرین روز معامله با ۱.۹ درصد افت در ۹۶.۷۱ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شده است، انتشار چنین داده‌های منفی اقتصادی از چین باعث شد تا بهای آن به کانال ۹۰ دلاری سقوط کند، وعده دولت چین برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد مجدداً این محصول را به کانال ۱۰۰ دلاری بازگرداند، اظهارنظر برخی مقامات برتر این کشور در خصوص عدم‌تحقق وعده‌های قبلی مجدداً به سقوط بهای آن منجر شد و در نهایت، بهبود تقاضا در بخش پایین‌دست زنجیره فولاد باعث شد تا سنگ‌آهن وارداتی چین عیار ۶۲‌ درصد معیار پلتس در روز جمعه ۲۲ جولای با رشد روزانه ۴ درصدی با نرخ ۱۰۰ دلار و ۳۵ سنت به‌ازای هر تن به فروش برود.

پلتس در گزارش روزانه خود از روند معاملات زنجیره آهن و فولاد به افت بهای زغال‌سنگ کک‌شوی فوب استرالیا و سی‌اف‌آر چین اشاره داشت.

فشار عرضه و پایین‌ماندن تقاضا عامل افت نرخ بود و در نهایت هر تن زغال‌سنگ فوب استرالیا در روز جمعه ۲۲ جولای با کاهش ۵۳/ ۱ درصدی نسبت به‌ روز قبل با نرخ ۲۲۶ دلار به ازای هر تن به فروش رفت.

یکی از تجار آسیایی به پلتس گفت، نبود تقاضا برای زغال‌سنگ کک‌شو باعث شده است تا برخی معدن‌کاران شروع به تغییر مشخصات فنی زغال ‌تولیدی خود برای تبدیل آن به زغال‌سنگ حرارتی کنند. 

افت قیمت در بازار زغال‌سنگ کک‌شو تحویل بنادر چین بیش از فوب استرالیا بود. بهای این محصول در روز پایانی هفته افت ۲ درصدی داشت و با نرخ ۳۳۵ دلار به ازای هر تن به فروش رفت. یک تاجر هندی نیز از احتمال کاهش تولید زغال‌سنگ به دلیل نبود تقاضا در بازار داخلی چین خبر داد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =