کد خبر 4697
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

معامله کمتر از ۶ درصد شمش/ ناودانی حذف شد

معامله کمتر از ۶ درصد شمش/ ناودانی حذف شد

در پایان معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با حذف ۴۲/۹ درصد از کالاها، یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۸ تن محصول معامله شد که تقاضای کمتر از مقدار معامله شده به حجم یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۶۹ تن وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۷۳ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در پایان معاملات با حذف ۴۲/۹ درصد از کالاها، یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۸ تن محصول معامله شد که تقاضای کمتر از مقدار معامله شده به حجم یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۶۹ تن وجود داشت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی، ورق سرد خودرو و ورق گالوانیزه خودرو است.

تیر آهن عرضه شده در میان محصولات امروز طبق اطلاعیه به حجم ۵ هزار و ۱۲۸ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو به طور کامل مچ شد که نرخ پایه آن ۱۲/۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. پایین ترین فیمت عرضه شده این محصول ۲۳ هزار تومان و بالاترین نرخ پایه عرضه شده ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو برای تیرآهن بال پهن ۲۴ است. گفتنی است تمام محصول تیرآهن عرضه شده امروز توسط ذوب آهن اصفهان بود.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز ۱۴ هزار و ۲۶۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی به نرخ پایه ۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان بود که ب علت نبود تقاضا مشابه چند هفته گذشته از به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد؛ اما ۶ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد شامل ۴ هزار تن میلگرد آلیاژی و ۲ هزار و ۵۰۰ تن میلگرد کلاف به نرنیب به نرخ پایه ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. برای این مقدار معامله ۷ هزار و ۳۴۷ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن و کلوخه سنگ آهن به حجم ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تن عرضه شده بود که در نهایت ۵۷ درصد این محصولات مورد معامله قرار گرفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا میزبان ۱۴۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۷۹۵ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل ۱۲ درصد کاهش در عرضه و ۱/۴ درصد افزایش قیمت داشت که در انتهای معاملات ۱۱/۴ درصد از این محصول حذف شده و مابقی به مقدار ۱۲۴ هزار تن به طور کامل براساس نرخ پایه به فروش رفت. برای این مقدار معامله شده آهن اسفنجی ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل و نتیجه معاملات را نشان می‌دهد.

معامله کمتر از ۶ درصد شمش/ ناودانی حذف شد

معامله کمتر از ۶ درصد شمش/ ناودانی حذف شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =