کد خبر 4710
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

کارشناس تحقیق و توسعه شرکت نورد تولید قطعات فولادی در گفتگو با آهن‌نیوز:

قیمت‌گذاری باید رقابتی باشد/ اقدامات یک شرکت فولادی برای تولید فولاد 55 میلیون تنی

قیمت‌گذاری باید رقابتی باشد/ اقدامات یک شرکت فولادی برای تولید فولاد 55 میلیون تنی

اگر قیمت‌گذاری به جای دستوری رقابتی باشد بازار خود قیمت کالاها را تعیین می کند.

به گزارش آهن نیوز، ایران از نظر تولید فولاد، جایگاه دهم در جهان را به خود اختصاص داده است. میانگین تولید سالانه فولاد کشور به حدود سی میلیون تن می رسد. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این رقم به پنجاه و پنج میلیون تن برسد.

محمد علیمی در گفتگو با آهن نیوز درباره طرح افزایش تولید فولاد 55 میلیونی کشور تا سال 1404، اظهار داشت: شرکت ما در سال گذشته یکی از فاز سه تولید فولاد خود را افزایش داد و کوره 5 تن را به 8 تن تبدیل کرد وازطرفی فرآوری برازه را انجام داد. همچنین فرز و فله را می گیرد و پرس، ذوب و نورد می کند وآنها را به شکل ورق در می‌آورد.

وی افزود:در سال جدید شرکت برای احیای بخش بیلت مخصوصا به صورت آلیاژی تغییراتی در سیستم های خود ایجاد کرد تا ماهانه 1500 تن بیلت تولید کند درصورتی که قبلا این بخش تقریبا فعالیت کمی داشت.

این کارشناس تحقیق و توسعه شرکت نورد تولید قطعات فولادی با اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری درست نیست، تاکید کرد: قیمت گذاری باید رقابتی باشد تا هرکس که توانست ارزانتر و هرکس که توانست کالای خود را گرانتر بفروشد و برحسب امکاناتی که به مشتری ارائه می کند بتواند قیمت بگذارد اما اگر قیمت گذاری دستوری نباشد بازار خود قیمت را تعیین می کند.

علیمی در پایان گفت: برای تولید فولاد 55 میلیون تنی  تمام زنجیره فولاد نیاز به حمایت دارد.‌ مسئله حمل و نقل، تامین آب، برق، گاز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا در نهایت سطح تولید فولاد ایران به رقم مورد نظر برسد. 

کد خبر 4710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =