کد خبر 4743
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

چین به قلب زمین زد

چین به قلب زمین زد

چینی‌ها برای نخستین‌بار به‌صورت جدی در پی کاوش زمین در عمق ۱۰هزار متری برای استخراج مواد معدنی هستند. سین کیانگ جایی است که چین در تلاش است تا با کاوش در عمق ۱۰‌کیلومتری زمین، ذخایر نفت عظیم مدفون در این منطقه را به‌دست آورد. گفته می‌شود حجم ذخایر نفت این منطقه بیش از یک‌میلیارد تن است.

به گزارش آهن نیوز؛ حفاری برای چیزی که قرار است عمیق‌ترین کاوش تاریخ چین باشد، روز سه شنبه در منطقه نفت‌خیز سین کیانگ این کشور آغاز شده‌است. جالب اینکه در صبح همان روز هم، چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را از صحرای گبی به فضا فرستاد.

بر اساس این گزارش، مته باریکی که به داخل زمین فرستاده شده لازم است به بیش از ۱۰لایه قاره‌ای و سنگی نفوذ کند تا به سیستم کرتاسه در پوسته زمین برسد که دارای سنگ‌هایی با قدمت ۱۴۵‌ میلیون سال‌است.

سان جین شنگ، مدیر آکادمی مهندسی چین، به شین هوا گفت: دشواری اجرای این پروژه حفاری را می‌توان با راندن یک کامیون بزرگ بر روی دو کابل فولادی نازک مقایسه کرد. به گفته شرکت ملی نفت چین که از سرمایه گذاران این پروژه است، کاوش بر مبنای داده‌هایی در مورد ساختار داخلی زمین در این منطقه کلید خورده و در عین‌حال فناوری‌های حفاری عمیق را نیز به چالش می‌کشد.

چینی‌ها انتظار دارند حفاری ظرف ۴۵۷ روز به سرانجام برسد و منابع نفتی و معدنی بسیاری را در دسترس چین قرار دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر 4743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =