کد خبر 4836
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

بعد از بورس کالا

میلگرد در بازار آزاد ارزان شد

میلگرد در بازار آزاد ارزان شد

در پی اصلاح کلی اوضاع بازار آهن قیمت روز میلگرد تقریبا در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد کوثر اهواز و میلگرد پرشین کاهش نرخ ۵۰ تا ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلو به دنبال داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با شروع روند کاهشی نرخ ارز از هفته گذشته تا به امروز نرخ دلار بعد از ماه‌ها مجدد وارد کانال ۴۹ تومانی شده و هم اکنون با نرخ ۴۹ هزار و ۳۶۰ هزار تومان در حال معامله است.

به نظر می رسد که روند کاهش نرخ دلار ادامه یابد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آزادسازی برخی منابع ایران در عراق و همچنین انتاشر خبر توافق هسته‌ای به پله‌های پایین‌تر نیز برسد.

نکته قابل توجه اینجاست که این روند تا دو ماه آینده ادامه دارد و باید دید در آن زمان میزان تقاضای ارز در چه وضعیتی قرار دارد. این موضوع باعث رکود بیشتر در بازارهای مختلف می‌شود.

اکنون فولاد با اینکه کاهش قیمت را تجربه کرده و انتظار می‌رود رونق بیشتری در این بخش اتفاق بیفتد اما هنوز هم این بازار با رکورد همراه است.

تحلیلگران بر این عقیده‌اند که کارخانجات فولادی، اکنون با دو مشکل سرمایه در گردش و کمبود برق دست و پنجه نرم می‌کنند و ادامه این روند ممکن است بر صادرات و ارزآوری این بخش تاثیر بگذارد که در آن زمان نرخ دلار نیز تغییر خواهد کرد.

در بازار آهن نیز در پی اصلاح کلی اوضاع بازار آهن قیمت روز میلگرد تقریبا در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد کوثر اهواز و میلگرد پرشین کاهش نرخ ۵۰ تا ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلو به دنبال داشتند. در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نرخ‌های خود را با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه اعلام کرد که به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۰۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۷۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان  
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان

همچنین معامله میلگرد امروز در بازار بورس کالا نیز با کاهش قیمت همراه بود طوریکه  موجود در عرضه‌های امروز دو هزار ۵۰۶ تن میلگرد آلیاژی و کلاف معامله شد که نرخ پایه آن با ۳/۲ درصد کاهش به مبلغ میانگین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده این محصول نیز ۴ هزار و ۱۰۶ تن تقاضا در بازار موجود بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =