کد خبر 4839
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

رکوردزنی چادرملوی اردکان در تولید شمش فولادی

رکوردزنی چادرملوی اردکان در تولید شمش فولادی

با تلاش متخصصان کشورمان، سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد در مجموعه صنعتی معدنی چادرملوی اردکان تولید می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ مدیر کارخانه گندله سازی مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۳/۴ دهم میلیون تن گندله در سال به بهره برداری رسید که با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت زیرسقفی به عدد ۳/۸ دهم میلیون تن در سال رسیدیم.

کمالی اردکانی افزود: با توان متخصصان کارخانه ۹۰ درصد تجهیزات مکانیکی را بومی سازی کردیم که پنج تا هفت میلیون یورو به لحاظ ارزی، صرفه جویی داشتیم.

مدیر کارخانه احیای مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان هم گفت: این کارخانه با ظرفـیت تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در حال فعالیت است که خوشبختانه با توان متخصصان شرکت، سال گذشته این عدد به یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن رسید.

ابویی اظهار داشت: تولید آهن اسفنجی در این کارخانه به روش گرم است که باعث کاهش مصرف برق و سایر مولفه‌های انرژی می‌شود.

مدیر کارخانه فولاد مجتمع صنعتی معدنی چادرملوی اردکان هم با اشاره به اینکه این کارخانه از بهترین واحدهای های تک دنیا محسوب می‌شود، گفت: ۲۲۰ نوع محصول فولادی در سایزها و گریدهای مختلف در این کارخانه تولید می‌شود.

نیک نهاد افزود: برنامه ریزی امسال کارخانه، تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع شمش‌های فولادی است که نیاز واحدهای نورد کشور را تامین می‌کند.

در مجموع چادرملوی اردکان سالانه بالغ بر ۱۷ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد تولید می‌کند و در بخش‌های مختلف برای ۷ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

سال گذشته شمش فولاد چادرملو علاوه بر عرضه در بورس کالا به منظور تامین بخشی از نیازهای داخلی، حدود ۲۶۷ هزارو ۵۸۲ تن آن در گریدهای جهانی از طریق برگزاری مزایده به ۲۰ کشور دنیا صادر شد که ۱۴۸ میلیون دلار درآمد ارزی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 4839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =