کد خبر 4857
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تیرآهن همچنان در سرازیری قیمتی

تیرآهن همچنان در سرازیری قیمتی

در بازار امروز قیمت روز تیرآهن نیز در بخش شاخه‌فروشی عمدتا ثابت اعلام شد اما برخی سایزهای کارخانه ذوب آهن اصفهان بین ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومان و در بخش کیلویی ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ ارز همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده و تا لحظه تنظیم این خبر با ورود به کانال ۴۷ هزار تومان در حال معامله با نرخ ۴۷ هزار و ۸۸۰ تومان است.

در بازار آهن آلات علاوه بر نرخ ارز عامل اصلی تاثیرگذار در روند کاهشی آن بحث‌های سیاسی و احتمال توافق با امریکا است که روی همه فعالیت‌ها سایه انداخت. این روحیه تورم انتظاری را به خواب برد ولی باید منتظر بود و نتیجه را دید که زیاد هم زمان نمی‌برد.

از طرف دیگر سیاست بانک مرکزی مبنی بر تزریق نقدینگی زیاد در اردیبهشت و خرداد به بازارهای مالی اثر خود را در تیر و مهم‌تر مرداد نشان خواهد داد. 

همچنین باید توجه داشت که دولت با کسری بودجه روبروست و این کسری عظیم اجازه کاهش نرخ ارز را نمی‌دهد. از سوی دیگر همین کسری بودجه اجازه نمی‌دهد قیمت فولاد و مواد معدنی افت کند چون زنجیره فولاد بخش عمده کسری بودجه و یارانه‌ها را پر می‌کند بنابراین امکان کاهش جدی قیمت فولاد نیست.

 روند نزولی تیرآهن به علت عرضه‌های عقب مانده تیرآهن ۱۴ شروع شد ولی مدیریت ذوب آهن تنش را مهار کرد. اما به نظر می‌رسد افزایش قیمت مواد اولیه در قیمت محصولات پایین دست زنجیره فولاد اثرگذار بوده و قیمت روز آهن را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن، در معاملات دیروز تیرآهن با ثبات قیمت در اکثر مبادی فروش ولی در برخی موارد نیز در بخش شاخه‌ای ۱۰ الی ۱۳۰ هزار تومان و در بخش کیلویی نیز ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش در هر کیلو اعمال شد.

در بازار امروز نیز قیمت روز تیرآهن نیز در بخش شاخه‌فروشی عمدتا ثابت اعلام شد اما برخی سایزها در کارخانه ذوب آهن اصفهان بین ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته مشاهده شد که به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۷۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۵۶۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۶۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۰۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۲۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۹۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۲۴۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۳۰۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۰۰۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی تیرآهن نیز نرخ اعلامی کارخانه ذوب آهن ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته به همراه داشته که لیست آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۳۱۱۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۹۷۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۹۷۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۹۵۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۹۶۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۷۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =