کد خبر 4860
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

مقاومت فروشنده‌های ورق فولادی در برابر کاهش قیمت

مقاومت فروشنده‌های ورق فولادی در برابر کاهش قیمت

 روند نزولی قیمت ارز و انتظار بازار برای روشن شدن شرایط قیمت ورق را شل کرد ولی فروشنده‌ها در مقابل ریزش قیمت مقاومت می‌کنند، محدودیت عرضه و کنترل آن بازار را ثابت نگه داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، به دنبال ریزش چشمگیر دلار و معامله آن در کانال ۴۷ هزار تومان نرخ اکثر مقاطع فولادی و انواع ورق نیز با ثبت قیمتی یا کاهش همراه است.

عمده دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار این روزها سه دلیل اصلی دارد که عبارتند از ۱. کاهش نرخ دلار و تعدیل انتظارات تورمی، ۲. تقویت اخبار تنش‌زدایی در سیاست خارجی و ۳. تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس.

به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در بازار فولاد با توجه به کاهش تقاضای مواد معدنی به علت قطعی برق صادرات آن افزایش خواهد یافت بنابرین احتمال کاهش قیمت جدی به نظر نمی‌رسد و بیشتر به دلیل جو اخبار مثبت سیاسی خصوصا در مورد توافق هسته‌ای این روند کاهشی اعمال شده است. باید منتظر شرایط برق بود که تاثیر آن هم در هفته آینده روشن خواهد شد.

همچنین روند نزولی قیمت ارز و انتظار بازار برای روشن شدن شرایط قیمت ورق را شل کرد ولی فروشنده‌ها در مقابل ریزش قیمت مقاومت می‌کنند. محدودیت عرضه و کنترل آن بازار را نگه داشت.

طبق گزارش‌ها از معاملات مقاطع فولادی در کف بازار آهن، انواع ورق گرم و سرد با روند کاهشی همراه هستن به این صورت که قیمت روز ورق آهنی در برخی ضخامت‌های ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش داشت و سایر مبادی فروش هم ثبات قیمت داشتند. قیمت روز ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی هم بدون تغییر عرضه شدند.

قیمت شمش در معاملات بورس کالا با ثبات بود. افزایش قیمت پایه اسفنجی در بورس به ثبات قیمت این کالا کمک کرد ضمن آنکه حجم عرضه شمش در بورس نیز به این شرایط کمک کرد. 

 قیمت ورق سیاه دو میلیمتر رول در مبارکه با قیمت ۳۵ هزار و ۲۵۰ تومان در حال معامله است که ۵۰ تومان کاهش نسبت به دیروز ثبت کرد. ورق سیاه فولاد اکسین ۱۰ میلنیز با ۱۰۰ تومان کاهش به نرخ ۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

 ورق سرد با افت قیمت روبرو شد علت اصلی عرضه ورق‌های وارداتی است که بازار را تحت فشار قرار داده در حالیکه تقاضای فصلی این کالا روند کاهشی دارد.

ورق گالوانیزه بازار روند با ثباتی دارد اما امروز ورق گالوانیزه تاراز ۱.۵ رول با عرض ۱/۲۵ به نرخ ۵۲ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد که ۶۵۰ تومان کاهش قیمت دارد.

انعکاس روند قیمت ورق گرم در هفته آینده روی این کالا دیده خواهد شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =