کد خبر 4934
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

بلاتکلیفی میلگرد ادامه دارد

بلاتکلیفی میلگرد ادامه دارد

در بازار امروز نرخ‌های اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر نرخ بود اما در برخی موارد نیز کاهش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در نرخ‌ها اعمال شده اما ذوب‌آهن اصفهان ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش نرخ نسبت به دیروز دارد.

به گزارش گایگاه خبری آهن‌نیوز، پس از کاهش حدود ۴ هزار تومانی دلار نسبت به اول خرداد و حتی ورود به کانال ۴۶ تومان اما امروز قیمت دلار مجدد یک خیز صعودی برداشته و ر نزدیکی کانال ۴۹ تومان با نرخ ۴۸ هزار و ۹۷۷ در حال معامله است. د. در بازار آهن نیز قیمت محصولات فولادی در اکثر مبادی فروش فعلا در جو ثبات نسبی و  کاهشی در برخی شرکت‌ها قرار دارد.

با توجه به مجموع شرایط حاکم بر کشور، به گفته فعالان بازار فولاد با وجود اعمال محدودیت برای مصرف برق در تابستان احتمال افت حدود ۲۰‌درصد از حجم تولید صنایع فولادی مشابه سال‌های اخیر متصور است. هرچند میزان تولید فعلی فولاد مازاد مصرف در داخل بوده و افت این مقدار احتمالا بر قیمت نهایی مصرف‌کننده در بلندمدت تاثیر خاصی نگذارد؛ اما اعمال محدودیت برای مصرف برق هزینه تولید را افزایش داده و در نتیجه شرکت‌های تولیدی  را با کاهش سود یا زیان مواجه کرد، مساله‌ای که در نهایت می‌تواند سبب تعطیلی کارخانه‌ها و افت کل تولید شود.

با وجود پیش‌بینی کاهش تولید فولاد و آهن اسفنجی در ماه‌های آتی، درصورتی که خریداران نیز ماده اولیه خود را به محصولات ثانویه همچون میلگرد و سایر مقاطع طویل فولادی تبدیل نکنند احتمال افزایش قیمت‌ها با شیب تندتری در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌شود.

رصد آهن‌نیوز از بازارهای آهن آلات نشان می‌دهد در بازار دیروز، قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان کاهش داشت اما کف قیمت روز میلگرد همچنان در کانال ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی حفظ شد؛ همچنین میانگین نرخ میلگرد آجدار ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان برآورد شد که کاهش ۳۰۰ تومانی داشت؛ برخی از مبادی فروش هم تغییری در نرخ میلگرد اعمال نکردند.

در بازار امروز نیز نرخ‌های اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر نرخ بود اما در برخی موارد نیز کاهش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در نرخ‌ها اعمال شد. از جمله نرخ اعلامی میلگرد ذوب آهن اردبیل با ۴۰۰ تومان کاهش برای سایز ۱۰ قیمت ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان وبرای سایز ۱۲ نرخ ۲۶ هزار و ۷۰۰ است.

اما در این میان ذوب‌آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از انبار نرخ انواع سایز میلگرد خود را با ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به دیروز اعلام کرد که قیمت‌های آن به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۳۰۳۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان       
۲۵        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان  
۲۸        ⬅️           ۲۶۸۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =