کد خبر 5015
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

قیمت جهانی میلگرد کاهش می‌یابد

قیمت جهانی میلگرد کاهش می‌یابد

قیمت جهانی میلگرد در هفته گذشته در اکثر بازارها ثابت بود. در ترکیه و ایالات متحده، قیمت محصولات در ۲-۳ هفته گذشته تغییر نکرده است، زیرا بازارها توسط تقاضای داخلی حمایت می‌شوند.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از متال بولتن؛ قیمت جهانی میلگرد در هفته گذشته در اکثر بازارها ثابت بود. در ترکیه و ایالات متحده، قیمت محصولات در ۲-۳ هفته گذشته تغییر نکرده است، زیرا بازارها توسط تقاضای داخلی حمایت می‌شوند. در ابتدای هفته جاری، سطح قیمت‌ها در این بازارها تحت تاثیر کاهش قیمت قراضه و عوامل کلان اقتصادی شروع به کاهش کرد. در چین، وضعیت برعکس شده است و قیمت محصولات در ۲ هفته گذشته افزایش یافته است، زیرا بازار انتظار دارد دولت اقتصاد و بازار املاک و مستغلات را تحریک کند.

قیمت میلگرد در ترکیه، به گفته کالانیش برای هفته ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳، در سطح ۶۱۵-۶۳۰ دلار در هر تن پایدار بود. از ۱۳ ژوئن، قیمت محصول به ۶۱۵-۶۲۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

تولیدکنندگان میلگرد ترکیه قیمت محصولات را در دو هفته گذشته بدون تغییر نگه داشته‌اند، علیرغم این واقعیت که آنها به طور قابل توجهی از پیشنهادات رقبا در بازار جهانی پیشی گرفته‌اند. در ابتدای هفته جاری، قیمت میلگرد شروع به کاهش کرد.

این موقعیت تولیدکنندگان داخلی با تقاضای داخلی برای میلگرد حمایت شد. فروش صادراتی محدود بود زیرا رقابت‌پذیری محصولات ترکیه به دلیل هزینه‌های تولید بالاتر نسبت به رقبای صادراتی و مشکلات کلان اقتصادی در ترکیه همچنان پایین است. فروش میلگرد ترکیه فقط در بازارهای سنتی صادراتی، عمدتاً به یمن و آفریقا صورت می‌گرفت.

فولادسازان محلی خاطرنشان می‌کنند که هزینه‌های برق همچنان بالاست، بنابراین اگر تعرفه‌ها در کوتاه مدت بازنگری نشود، ممکن است خریداران خارجی سنتی خود را از دست بدهند - یمن، روسیه، چین و مصر میلگرد را با قیمت‌های پایین‌تری به این بازارها عرضه می‌کنند.

در بازار داخلی، فعالیت با کاهش شدید ارزش لیر در برابر ارزهای خارجی پشتیبانی می‌شود، که بازیگران سهام را مجبور به خرید فولاد برای محدود کردن ضررهای کاهش ارزش می‌کند. در همان زمان، حتی کاربران نهایی نیز میلگرد خریداری کردند. در ابتدای هفته جاری تقاضای داخلی کاهش یافت، به طوری که فولادسازان برای دریافت سفارش در بازارهای صادراتی اقدام به کاهش قیمت کردند.

قیمت میلگرد در بازار ایالات متحده در طی ۲ تا ۹ ژوئن نیز برای دومین هفته متوالی ثابت بود - ۹۱۰-۹۳۰ دلار در هر تن. در عین حال، قیمت پیش بینی شده محصولات برای ۱۶ ژوئن ۹۱۰-۹۲۰ دلار در هر تن است.

فعالیت بخش ساخت و ساز در بیشتر موارد از ابتدای سال تاکنون از ثبات قیمت میلگرد حمایت کرده است. با این حال، کاهش عمومی قیمت‌ها در بازارهای قراضه ایالات متحده شروع به فشار بر کارخانه‌ها کرده است که ممکن است به زودی منجر به کاهش سطح قیمت محصولات فولادی شود.

در ابتدای هفته جاری کاهش جزئی قیمت‌ها از قبل به ثبت رسیده است اما کارخانه‌ها عجله‌ای برای تحت فشار قرار گرفتن خریداران ندارند.

قیمت میلگرد چینی، با حفظ روند هفته گذشته، طی ۲ تا ۹ ژوئن امسال ۳.۷ درصد افزایش یافت - تا ۵۰۲-۵۰۵ دلار در هر تن.رسید  بازار فولاد ساختمانی در چین از اوایل ژوئن در حال احیای مجدد بوده است، زیرا معامله‌گران و مصرف کنندگان انتظارات خود را از محرک احتمالی برای بخش ساخت و ساز توسط مقامات افزایش دادند.

هفته گذشته، در ایران هم شاهد ثبات نسبی قیمت میلگرد بودیم حال باید دید که حجم عرضه و تقاضا در این فصل قیمت‌ها را دستخوش چه مقدار تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 5015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =