کد خبر 5018
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت تیرآهن و کاهش نرخ میلگرد بورسی

افزایش قیمت تیرآهن و کاهش نرخ میلگرد بورسی

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۷۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود. این مقدار عرضه شده نسبت به هفته قبل ۳/۴ درصد افزایش حجم دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۷۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود. این مقدار عرضه شده نسبت به هفته قبل ۳/۴ درصد افزایش حجم دارد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد و گرم خودرو و سرد لوازم خانگی است.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با ۵۱/۷ درصد کاهش به حجم هزار و ۸۸۶ تن و نرخ پایه ۲۴ هزار و ۱۷۸ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۳/۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان با نرخ ثابت عرضه شده است. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۱۵ هزار و ۱۶۲ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، هزار تن میلگرد آلیاژی و ۳ هزار و ۴۹۸ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۶/۵ درصد کاهش نرخ پایه داشته و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۲/۹ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۲۲/۹ درصد کاهش حجم به مقدار ۳۶ هزار و ۴۴۰ تن با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۸۴۳ تومان عرضه شده که قیمت آن تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل ندارد.

امروز همچنین انواع ورق سرد خودرو و لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۶ هزار و ۴۴۰ تومان و ورق گرم خودرو با قیمت ۲۶ هزار و ۹۷۶ تومان در لیست عرضه موجود است.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن است که به میزان ۱۸/۸ درصد کاهش حجم عرضه نسبت به هفته قبل دارند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱/۵ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۲۸ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۷۰۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۱/۱ درصد کاهش قیمت داشته است.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

افزایش قیمت تیرآهن و کاهش نرخ میلگرد بورسی

انتهای خبر/ف 

کد خبر 5018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =