کد خبر 5062
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

فولاد مبارکه اصفهان به تأمین برق کشور کمک می‌کند؟

فولاد مبارکه اصفهان به تأمین برق کشور کمک می‌کند؟

با توجه به آغاز فصل گرما وزارت نیرو و وزارت صمت برنامه‌ای برای صنایع تنظیم کردند تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف برق صنایع از بروز خاموشی‌ها در بخش خانگی جلوگیری کند.

به گزارش آهن نیوز؛ با آغاز فصل تابستان و اعلام سهمیه مصرف برق صنایع، نگرانی‌هایی برای صاحبان تولید به وجود آمد که چگونه روند تولید خود ر ابدون آسیب ادامه دهند؟

عباس اکبری محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان گفت: اینکه صنایع بتوانند مبتنی بر یک برنامه از پیش طراحی شده و هماهنگ ساعات تولید خود را با صنعت برق کشور تنظیم کنند، به گونه‌ای که در ساعات اوج بار فشار کمتری به شبکه برق سراسری وارد شود و در عین حال تولید صنایع نیز با کمترین چالش رو به رو شود، اتفاق خوبی است که از آن استقبال می‌شود.

وی افزود: اقدام وزارت نیرو برای برنامه‌ریزی با هدف تأمین حداکثری برق صنایع در تابستان سال جاری گام مثبتی است که به نظر می‌رسد از خاموشی‌های ناگهانی و قطعی گسترده برق نیز جلوگیری کند. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که با اجرای چنین برنامه‌ای تابستان سال جاری، با کمترین مشکل دوران اوج مصرف برق پشت سر گذاشته شود.

اکبری محمدی اضافه کرد: در سال گذشته فولاد مبارکه به واسطه برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به سال ۱۴۰۰ چالش‌های کمتری را تجربه کرد و انتظار می‌رود امسال نیز با استفاده از تجربه سال قبل و اصلاح نقاط ضعف برنامه جامع و عملیاتی‌تری برای تأمین حداکثری برق صنایع اجرایی شود.

فولاد مبارکه نیروگاه احداث می‌کند

معاون سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، به اقدام رضایت بخش فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه برای تامین برق خود اشاره کرد و گفت:  فولاد مبارکه در ماه‌های گذشته نیروگاهی با تأمین ظرفیت ۹۱۴ مگاوات را عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: این نیروگاه در مراحل پایانی کار اتصال واحدهای گازی نیروگاه قراردارد و در صورت رفع برخی اشکالات اداری و فرایند اتصال به شبکه می‌توان گفت در  تابستان سال جاری این نیروگاه وارد مدار می‌شود.

معاون سرمایه گذاری فولاد مبارکه در پایان افزود: فرایند احداث نیروگاه خودتأمین فولاد مبارکه با ظرفیت هزار مگاوات پس از امضاء قرارداد بین وزارت نیرو و صمت در سال ۱۴۰۰ وارد فاز اجرایی شد و در صورت همکاری مناسب می توان در کمترین زمان ممکن آن را وارد مدار کرد. به این ترتیب میزان فشار به شبکه برق سراسری کشور کاهش پیدا می‌کند و تابستان امسال بدون چالش‌ سپری می‌شود.

پیام باقری، رئیس هیأت مدیره سندیکای برق کشور، نیز با اشاره به برنامه وزارت نیرو و وزارت صمت برای مدیریت برق صنایع در فصل تابستان به تابناک گفته بود: روندی که اکنون برای مدیریت مصرف برق صنایع دنبال می‌شود جامع و هوشمندانه است. چراکه صنایع بزرگ با انتقال بار تولید خود به ساعات غیر پیک نه‌تنها به حفظ پایداری شبکه برق کمک می‌کنند بلکه از مشوق‌های مالی وزارت نیرو هم بهره‌مند می‌‎شوند.

در طرح مدیریت مصرف صنایع بزرگ قرار شد فقط یک جابه‌جایی ساعت در برنامه تولید رخ دهد و قطعی در کار نباشد. بر این اساس صنایع بزرگ تنها یک روز در هفته (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت ۱۱ صبح تا  ۲۳ شب از برق استفاده نمی‌کنند و در ازای آن روز جمعه به تولید محصولات خود می‌پردازند. با این اوصاف ظرفیت تولید آن‌ها هم آسیب نمی‌بیند. 

منبع: تابناک

انتهای پیام/

کد خبر 5062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =