کد خبر 5095
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان معرفی شد

آیین تقدیر از احمد سعیدبخش مدیرعامل سابق و معرفی حامدحسین ولی‌بیک مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان، با حضور جمعی از مدیران فولاد مبارکه و آتیه فولاد برگزار شد.

به گزارش آهن نیوز؛ آیین تقدیر از احمد سعیدبخش مدیرعامل سابق و معرفی حامدحسین ولی‌بیک مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان، با حضور جمعی از مدیران فولاد مبارکه و شرکت آتیه فولاد نقش جهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، عباس اکبری محمدی معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت آتیه فولاد نقش جهان طی سنوات گذشته توانسته به رشد مناسب و قابل قبولی برسد؛ به نحوی که هم اکنون به سرمایه ثبتی آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه گفت: یکی از تفاوت‌های آتیه فولاد با شرکت‌های دیگر گروه فولاد مبارکه این است که شاغلین و بازنشستگان فولاد مبارکه بخش عمده‌ای از ترکیب سهامداری این شرکت را در اختیار دارند و به همین خاطر ما موظفیم به بازگشت منافع آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه برای هلدینگ آتیه فولاد برنامه‌های مهمی را در نظر گرفته است که بخشی از آن‌ها در چند ماه آینده عملیاتی می‌شود. در همین راستا در اواخر سال گذشته با حمایت فولاد مبارکه دو شرکت لوله‌سازی به هلدینگ آتیه فولاد اضافه شد و امیدواریم پروژه بزرگ لوله‌سازی پارتاک را نیز با تأمین مالی با سرعت به نتیجه برساند. البته در تمامی شرکت‌های زیرمجموعه آتیه فولاد توسعه‌های خوبی انجام شده و امیدواریم در سال جاری شاهد به بار نشستن ثمره این توسعه‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم تمام مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه در هلدینگ آتیه فولاد متمرکز شود و از این رهیافت، ارزش افزوده بیشتری را در این گروه ایجاد نموده تا علاوه بر آن، وحدت رویه‌ای بین مراکز خدماتی نیز اتفاق بیافتد. همچنین باید هرچه سریع‌تر افزایش سرمایه هلدینگ صورت پذیرد تا بتوانیم ضمن اصلاح ساختار سهام‌داری، شرایط ورود به بورس را نیز فراهم نماییم. چرا که ما باید ارتقاء سودآوری را نیز مدنظر قرار دهیم تا سهامداران حقیقی بتوانند سود مناسبی را کسب نمایند.

وی در پایان از زحمات مدیرعامل و هیئت مدیره، مدیران ستاد و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه تشکر کزده و تأکید کرد: در این مقطع که آقای ولی‌بیک این وظیفه را به عهده گرفته است امیدواریم با سابقه و تجربه‌ای که ایشان در بخش مالی دارد؛ سکان مدیریت این شرکت را به بهترین نحو با تلاش دیگر همکاران به سمتی هدایت کند که بیشترین منافع عاید سهام‌داران شود.

در ادامه این جلسه حامد حسین ولی‌بیک ضمن تشکر از زحمات احمد سعیدبخش مدیرعامل سابق شرکت آتیه فولاد نقش جهان و همکاران وی گفت: حوالی سال ۸۸ اولین افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان انجام پذیرفت و در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد ارزش بازار سهام فولاد مبارکه تنها یک دهه بعد در بازار سرمایه به بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برسد. این موضوع مرهون سیاست درستی بود که در یک دهه گذشته توسط فولاد مبارکه به کار گرفته شد؛ به نحوی که بخش اعظمی از سود و بازده کسب شده در طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، مجدداً سرمایه‌گذاری شد و خدا را شاکریم که در حال حاضر گروه فولاد مبارکه در بازار سرمایه و اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه افزود: در حال حاضر نگاه ویژه‌ای به هلدینگ آتیه فولاد وجود دارد و این شرکت در آینده نیز سهم بسزایی در رشد و توسعه سبد کسب و کارهای آینده فولاد مبارکه به عهده خواهد داشت که این برای ما مسئولیت بزرگی را به همراه دارد و امیدواریم به لطف خداوند و همکاری همه دوستان بتوانیم امانتی را که برای مدتی تحویل ما داده شده است به درستی مدیریت کنیم.

ولی بیک به ادغام و چابک‌سازی برخی شرکت‌های زیر مجموعه به خصوص مراکز خدماتی و طرح‌های توسعه شرکت‌های تولیدی از جمله تاراز پرداخت و افزود: باید هرچه سریعتر این برنامه‌ریزی‌ها به مرحله اجرا برسد و همچنین افزایش سرمایه شرکت  به سرعت پیش برود که این امر ممکن است به صورت چند مرحله‌ای صورت پذیرد.

ولی‌بیک به سیاست فولاد مبارکه مبنی بر رشد و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: باید روی ایده‌هایی که در کسب و کارهای جدید وجود دارد؛ برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی صورت پذیرد.

مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد نقش جهان عنوان کرد: ظرفیت‌های بلااستفاده زیادی در صنعت فولاد وجود دارد و مهم این است که ما بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به روش‌های مختلف از جمله مشارکت، قراردادهای بلند مدت و... برای کسب بازده بیشتر استفاده کنیم و با توجه ویژه مدیریت ارشد فولاد مبارکه در آینده سهم سود هلدینگ آتیه از حوزه بازرگانی خارجی بیشتر شود.

وی در پایان از احمد سعیدبخش و همه کارکنان گروه آتیه فولاد در سال‌های گذشته تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 5095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =