کد خبر 5109
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

تشکیل صندوق سرمایه گذاری کالا بر مبنای فولاد کلید خورد

تشکیل صندوق سرمایه گذاری کالا بر مبنای فولاد کلید خورد

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو به منظور جذب نقدینگی از سطح جامعه، هدایت منابع به سمت تولید و اشتغالزایی و امکان سرمایه گذاری عموم مردم در کالاهای پایه؛ تشکیل صندوق های سرمایه گذاری چند کالایی(ETC) را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش آهن نیوز؛ امیر خرمی شاد در آستانه "دهه تولید و تجارت"، با بیان خبر فوق، افزود: یکی از مهمترین نکات برای عمق بخشیدن به بازارهای مالی، امکان انجام معاملات ثانویه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به محدودیت قانونی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در کالاها به جز طلا؛ تشکیل صندوق های سرمایه گذاری بهترین الگو به منظور دستیابی به اهداف فوق است.

وی با بیان اینکه این صندوق، خود خریدار گواهی های سپرده کالایی از قبیل مس، فولاد، آلومینیوم و یا سایر فلزات و محصولات معدنی خواهد بود، گفت: در این زمینه دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران اقدام به طی مراحل قانونی برای تاسیس ۲ صندوق سرمایه گذاری چندکالایی منبع پایه کرده اند.

خرمی شاد افزود: برنامه اولیه برای عرضه کالا در این صندوق ها معادل ۳۰ هزار تن کاتد مس و ۵۰۰ هزار تن فولاد با ارزش حدودی ۶۰۰ میلیون دلار (بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان ) پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =