کد خبر 5115
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی ملزم به دریافت بارنامه هستند

رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی ملزم به دریافت بارنامه هستند

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی که نسبت به جابه‌جایی بار در مسیرهای مواصلاتی استان اقدام می‌کنند، ملزم به دریافت بارنامه و کارت هوشمند هستند.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی شهابی در نشست کارگروه ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی اظهار کرد: ناوگان سنگین از جمله کامیون و تریلی که زیر پوشش بارنامه قرار می‌گیرند باتوجه به اینکه ملزم به دریافت کارت هوشمند و معاینه فنی خودرو هستند، ایمنی تردد آنها در مسیرهای ارتباطی استان ارتقا می‌یابد.

وی افزود: بیشترین معادن استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان قرار دارند که در قالب گشت‌های کنترل و نظارت، باسکول‌های سیار و همچنین چهار سیستم توزین در حال حرکت در پلیس راه‌ها بر آن نظارت می‌شود.

شهابی ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف اضافه تناژ، ضمن اعمال قانون و پرداخت جریمه خسارت وارده بر راه، بار اضافی تخلیه و نسبت به توقیف ناوگان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به کشف ۷۵ تخلف اضافه تناژ در استان از ابتدای سال یادآور شد: میزان اضافه تناژ شناسایی شده ۲۱۰ تن بوده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: برای ترمیم و بهسازی یک کیلومتر از راه‌های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه‌های صادره پاسخگوی این خسارت‌ها نیست، از این رو مقرر شده از مبدا و شروع بارگیری ناوگان در معادن، بر تناژ آن‌ها نظارت شود.

وی یادآورشد: استان بوشهر دارای ۱۶۰ معدن فعال با ظرفیت اسمی استخراج ۲۰ میلیون تن در سال است.

انتهای پیام/

کد خبر 5115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =