کد خبر 5164
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تداوم عقب‌نشینی قیمت تیرآهن در بازار

تداوم عقب‌نشینی قیمت تیرآهن در بازار

در بازار آزاد قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی همچنان کاهشی بود و برخی از مبادی فروش بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند چند کارخانه هم با ثبات قیمت همراه بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در پی تثبیت نسبی دلار در کانال ۴۸ تومان وضعیت بازار آهن نیز همچنان به تبعیت از آن و همچنین فضای مثبت سیاسی مسلط بر کشور در آرامش و ثبات است.

اما از طرف دیگر نبود خریدار واقعی در بازار باعث شده در واقع شرایط فعلی بازار آهن داخلی تحت تاثیر یک رکود تورمی و کاهش تقاضا و از طرفی دیگر کاهش قیمت آهن آلات و محصولات فولادی  قرا گیرد که ممکن است به تحمیل زیان بر تولیدکنندگان منجر شود به طوری که کاهش و تضعیف تولید و در نهایت اسیب به اقتصاد کشور را در پی داشته باشد.

عمق این مسئله در معاملات محصولات فولادی در بورس کالا بیشتر مشهود است طوری که تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش ۴/۸ درصدی به مقدار ۱۴ هزار و ۹۳۴ تن همراه بود و با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۳۵۱ تومان معامله شد، که با وجود کاهش قیمت حدود ۳ درصدی نسبت به هفته قبل اما میزان تقاضا برای آن کمتر از عرضه بوده و به مقدار ۱۳ هزار و ۷۰۵ تن بود.

در بازار آزاد نیز قیمت تیرآهن نیز در بخش شاخه‌فروشی همچنان کاهشی بود و برخی از مبادی فروش بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند چند کارخانه هم با ثبات قیمت همراه بودند. نرخ اعلامی تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان در بخش شاخه فروشی ۱۰ الی ۹۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۴۴۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۳۲۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۴۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۵۲۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۹۸۳۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۵۲۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۰۳۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۴    ⬅️   ۴۱۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۶    ⬅️   ۴۷۸۰۰۰۰  تومان

در بخش شاخه فروشی این محصول در شرکت ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه  ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان کاهش به دنبال داشت.

۱۴      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۷۷۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۷۷۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۸۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =