کد خبر 5201
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

کاهش تولید فولاد خراسان با آغاز قطعی‌های برق

کاهش تولید فولاد خراسان با آغاز قطعی‌های برق

معاون فروش فولاد خراسان گفت: طبق آمار منتشرشده از سوی وزارت نیرو، میزان ناترازی برق در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بنابراین بعید به نظر می‌رسد چنین وعده‌ای محقق شود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ حسین بختیاری در خصوص وعده وزیر نیرو برای تأمین برق ۹۰ درصد صنایع در تابستان اظهار کرد: این اتفاق زمانی محقق می‌شود که تولید برق نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده باشد اما براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت نیرو، میزان ناترازی برق در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد چنین وعده‌ای محقق شود، ضمن اینکه در فولاد خراسان این محدودیت‌ها از اواسط خرداد ماه اعمال شده و تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی گفت: پس از انرژی‌های برق و گاز، چالش اصلی شرکت‌های فولادی معضل آب است و قرار نداشتن صنایع فولادی در کنار آب‌های آزاد، این وضعیت را تشدید می‌کند.

معاون فروش فولاد خراسان در ادامه افزود: در این راستا، کمبود نزولات آسمانی، بی‌برنامگی در مصرف آب‌های زیرزمینی و برداشت غیر متعارف آب در حوزه کشاورزی باعث شده حوزه صنعت که به گفته کارشناسان کمتر از درصد مشخص شده از منابع آبی مصرف می‌کنند و ارزش افزوده به مراتب بالاتری از حوزه کشاورزی برای کشور ایجاد می‌کند، به شدت مورد تهدید قرار گرفته است.

بختیاری تصریح کرد: در این خصوص فولاد خراسان علاوه بر اینکه در زمان احداث موفق به مشارکت در ساخت یک سد شد تا بتواند از جمع آوری آب‌های جاری به بهترین نحو استفاده کند، با هماهنگی‌های قبلی توانسته قراردادی با اداره آب و فاضلاب شهرستان نیشابور منعقد کند. بر همین اساس، از طریق این قرارداد فاضلاب نیشابور وارد چرخه صنعت می‌شود و می‌توان گفت تنها راه فولادسازانی است که دور از آب‌های آزاد قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی فولادسازان در احداث خط لوله آب از خلیج فارس و دریای عمان مشارکت دارند که با تکمیل پروژه، می‌توانند برای همیشه این معضل را از بین ببرند، هر چند که در نهایت گران تمام خواهد شد.

منبع: افق تهران

انتهای پیام/

کد خبر 5201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =