کد خبر 5241
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

میلگرد رسما افزایش نرخ در بازار آزاد را کلید زد

میلگرد رسما افزایش نرخ در بازار آزاد را کلید زد

امروز نیز شروع قیمت‌های میلگرد با افزایشی بین ۱۰۰ تا ۵۵۰ تومانی در هر کیلو همراه بود تقریبا هیچ شرکتی کاهش قیمت نداشت اما برخی نیز بدون تغییر قیمت بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با اثر موقتی اخبار این روزها و برخلاف تمام خبرپراکنی‌ها در مورد توافق ایران با بعضی کشورها مثل عربستان و آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده، مجددا نرخ دلار در یک جهشی از اول تابستان در کانال ۵۰ تومان در حال معامله است.

از طرف دیگر با توجه به میانگین قیمت نفت در پایه ۷۷ دلار، قیمت ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار شمش هم کاملا منطقی است بنابراین قیمت شمش به کف خود رسیده است. از طرف دیگر قیمت پایه اسفنجی برای هفته جاری به پایین‌ترین حد خود در سه هفته گذشته در بورس کالا رسیده و به ۱۲۲ هزار و ۷۴۸ ریال پایه عرضه رسیده است. این در حالی است که شرکت‌های معدنی در مقابل سیاست کاهش قیمت مقاومت کرده‌اند و عرضه گندله و کنسانتره را فعلا متوقف کرده‌اند تا برای تعیین قیمت پایه با بورس به نتیجه برسند. مفهوم آن این است که دولت در سیاست نزولی کردن دستوری قیمت با مقاومت بزرگ روبرو شده است. هدف دوم دولت که افزایش صادرات بود در طول سه ماهه گذشته محقق شده صادرات فولاد میانی ۳۳ درصد، صادرات ورق ۴۰ درصد و تیرآهن ۱۰۸ درصد و آهن اسفنجی ۲۰۴ درصد رشد داشته است.

طبق بررسی آهن‌نیوز به نظر می‌رسد در این روزها مولفه‌هایی مهمی مانند تغییر مبنای تعیین نرخ محصول پالایشی‌ها از دلار ۲۸.۵ هزار تومان به ۳۷.۹ هزار تومان، ختم غائله کودتای روسیه و رشد دلار در بازار آزاد در رشد قیمت بازار آهن و فولاد مؤثر باشد کمااینکه دیروز نرخ میلگرد شاهد نوسانات افزایشی در شمار زیادی از مبادی فروش بود و قیمت آن در هر کیلو بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش داشت اگرچه تعداد قابل توجهی از کارخانه‌ها هم تغییر قیمت نداشتند و در برخی شرکت‌ها هم کاهشی بود.

امروز نیز شروع قیمت‌های میلگرد با افزایشی بین ۱۰۰ تا ۵۵۰ تومانی در هر کیلو همراه بود تقریبا هیچ شرکتی کاهش قیمت نداشت اما برخی نیز بدون تغییر قیمت بودند. نرخ روز میلگرد امروز بین ۱۴ هزار و ۶۰۰ تا ۲۶ هزار تومان اعلام می‌شد و نرخ میانگین این محصول هم حدود ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان بود.

نرخ اععمی میلگرد از طرف ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان نیز ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۹۶۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۶۰۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۶۰۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۶۰۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =