کد خبر 5247
۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

اعتراض فعالان محیط زیست در هلند به احداث یک کارخانه فولاد

اعتراض فعالان محیط زیست در هلند به احداث یک کارخانه فولاد

صدها نفر از طرفداران محیط زیست در هلند شنبه در حالی که ملبس به لباس‌های یکسره و قرمز رنگ بودند و پرچم‌هایی در دست داشتند، در اعتراض به آلودگی هوا، وارد محوطه کارخانه فولاد تاتا در شهر ساحلی ایمویدن شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ ساکنان محلی که به سبب وجود مقادیر زیاد فلزات سنگین در خاک ناخرسند بودند، به این فعالان که گروه صلح سبز هدایت آن‌ها را به عهده داشت ملحق شدند.

اعضای یک گروه با استفاده از قایق، پارچه نوشته‌ای را در تاسیساتی که در آنجا زغال سنگ و کانی آهن دریافت می‌شود نصب کردند که بر روی آن نوشته شده بود «کارخانه تاتا، تو ما را بیمار می‌کنی.»

نهادهای طرفدار محیط زیست، فعالیت این تاسیسات را زیر نظر دارند و مقامات دادستانی هلند در حال بررسی ادعای آلوده کردن عمدی آب‌های سطحی هستند. مقامات کارخانه فولاد تاتا این ادعا را رد می‌کنند.

مسئولان کارخانه تاتا در واکنش اعلام کردند به حق معترضان برای برگزاری تظاهرات احترام می‌گذارند، ولی آن‌ها برای حفظ امنیت خود باید آنجا را ترک کنند.

تاتا بزرگترین تاسیسات در هلند است که از آن دی اکسید کربن خارج می‌شود. مسئولان این کارخانه، برنامه‌هایی برای تبدیل این کارخانه به تاسیسات تولید فولاد «سبز» مبتنی بر هیدروژن دارند. این روندی است که در صورت تامین اعتبار آن، به دو دهه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 5247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =