کد خبر 534
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

سیل ویران‌گر، این‌بار در امام‌زاده داوود تهران

سیل ویران‌گر، این‌بار در امام‌زاده داوود تهران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با گزارش اهالی محلی، حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با گزارش اهالی محلی، حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبرداد.

بنا به شرایط جغرافیایی مناطق اطراف امام‌زاده داود تهران، در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود.

بر این اساس، دکتر غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

در این رابطه آقای شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب‌گرفتگی و وجود گل و لای به‌ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها، مشغول امدادرسانی به هموطنان هستند.

فتحی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی افزود: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و 4 نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده‌یاب جهت تسریع در امدادرسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

رئیس جمهور نیز در این رابطه از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =