کد خبر 5395
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی در معادن اردبیل

سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی در معادن اردبیل

معاون امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی معدنی در معادن این استان خبر داد

به گزارش آهن نیوز؛ فریبرز شجاع گفت: ذخایر معدنی استان متنوع بوده و در همین راستا شاهد جذب سرمایه‌گذاران متعددی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی معدنی هستیم که از این واحدها کارخانه فراوری کنسانتره مس در مشگین‌شهر در دست احداث است.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در اکتشاف کانی‌های فلزی اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ هزار متر حفاری انجام شد و این در حالی است که سال قبل از آن هم ۸۰ هزار متر حفاری برای اکتشاف ذخایر معدنی در استان اردبیل اجرا شده است.

وی پیشرفت فیزیکی کارخانه کنسانتره مس مشگین‌شهر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: واحد فرآوری کنسانتره مس با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شجاع عمده سرمایه‌گذاری انجام شده را در این حوزه مربوط به صاحب دیوان مشگین‌شهر با برآورد ذخیره ۷۰ میلیون کنسانتره مس اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذار این پروژه با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ نفر پا به میدان گذاشته تا در این حوزه شاهد توسعه صنایع فرآوری و زنجیره تولید باشیم.

سالانه ۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن اردبیل استخراج می‌شود

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ درصد پروانه‌های بهره‌برداری معدنی در این استان فعال است ، افزود: ۱۲۲ پروانه بهره‌برداری معدن در استان فعال است و سالانه ۶ تا هفت میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج و تحویل کارخانه‌ها و طرح‌های عمرانی نظیر سدسازی، راه‌سازی و صنایع مهندسی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر ۱۹ ماده معدنی با ارزش در این استان استحصال می‌شود که همه آنها به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها محسوب شده و در بین ذخایر معدنی با ارزش استان مس، مولیبدن و طلا از ارزش و اهمیت خاص برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 5395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =