کد خبر 5499
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

تعریف ۱۷ طرح برای اجرای پروژه زنجیره فولاد کردستان

تعریف ۱۷ طرح برای اجرای پروژه زنجیره فولاد کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف کردیم که با اجرای آن‌ها برای ٤ هزار و ۳۲۳ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ بختیار خلیقی در یکصد و نود و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به طور اختصاصی در ارتباط با مشکلات برق واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گام‌های مؤثری در فرآوری مواد معدنی در استان برداشته شده و انتظار می‌رود شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در استان باشیم.

وی افزود: کردستان به سمت صنعتی بودن حرکت کرده است و این نوید را می‌دهد که در زمینه تولید اشتغال آفرین  در سال مهار تورم و رشد تولید که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است در زمینه رشد تولید قدم‌های موثری را در امر سرمایه‌گذاری برداشته‌ایم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: هدف ما در بحث مواد معدنی از معدن تا محصول نهایی هست.

خلیقی یادآور شد: به همت سرمایه گذاران و سرمایه گذاری داخل استان است که همین مواد معدنی فراوری در استان شکل بگیرد و از مزایای آن در بحث اشتغال بهره لازم را ببریم.

وی ادامه داد: شرکت کیمیا معادن سپاهان در زمینه تولید کنسانتره در بیجار فعالیت می‌کند که در فاز نخست ظرفیت تولید آن‌ها ۳۰۰ هزار تن و فاز دوم آن هم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرکت صبانور هم در زنجیره فولاد استان سرمایه گذاری کرده است و هم اکنون واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله آن با ظرفیت هر کدام یک میلیون تن در شهرستان بیجار ایجاد شده است.

خلیقی اظهار کرد: این ۲ شرکت معدنی در ارتباط با تامین برق به مشکل برخوردەاند و امید می رود در این جلسه برای رفع آن مصوبه‌ای به تصویب برسد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 5499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =