کد خبر 5514
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

سهم بیشتری از تسهیلات باید به بنگاه ها تعلق بگیرد

سهم بیشتری از تسهیلات باید به بنگاه ها تعلق بگیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۴۰‌ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحدها تعلق بگیرد.

به گزارش آهن نیوز؛ علی رسولیان در حاشیه برنامه‌ای در خراسان‌رضوی اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری همواره بر رفاه مردم بوده و شاهد این موضوع شعارهای منتخب سال است.

وی افزود: یکی از محورهای توسعه کشور تولید است و تولید و ایجاد اشتغال پایدار میسر نخواهد بود؛ مگر از مسیر تولید و اشتغال پایدار. باید عزم جدی در زمینه تولید داشته باشیم.

تولید، ابزارهای مشخص می‌خواهد که یک ابزار، منابع انسانی توانمند و آماده به کار است که در کشور وجود دارد.

بخش مهم دیگر تامین زیرساخت‌ها و بخش دیگر تامین مالی است. امروز یکی از مشکلات در کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک تامین مالی است‌. امروز بیش از ۴۰‌ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحدها تعلق بگیرد.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در دنیا تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بورس است و بنگاه‌های کوچک از طریق بانک‌ها تامین مالی می‌شوند. بخش دیگر تولید مربوط به زیست‌بوم تولید است.

رسولیان با اشاره به مشکلات بوروکراسی در کشور افزود: متاسفانه بوروکراسی از قبل از انقلاب تاکنون کشور را دچار مشکل کرده است. دولت‌های مختلف از جمله دولت سیزدهم تلاش کردند این مشکل را کاهش دهند و امروز این موضوع در قانون بهبود محیط کسب‌وکار مشاهده می‌شود.

مجموعه قوانین و مقرراتی را از سال‌های قبل مصوب کردیم که مانند زنجیری شده است و باید در بخش‌های مختلف بوروکراسی را از بین برد.

وی با اشاره به اینکه کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم هستند، گفت: شهرک‌های صنفی می‌تواند یکی از مسیرهای توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشد. برای این منظور در سطح کشور بنا داریم شهرک‌های صنفی ایجاد کنیم و در برنامه هفتم توسعه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین ایجاد خوشه‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است تا زنجیره ارزش تکمیل شود و ۵۰۰خوشه صنعتی شناسایی شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر 5514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =