کد خبر 5630
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

در شورای معادن استان مطرح شد؛

بازگشت ۱۳۹ میلیارد تومان از محل یک‌درصد فروش معادن به کرمان

بازگشت ۱۳۹ میلیارد تومان از محل یک‌درصد فروش معادن به کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اختصاص سهم یک‌درصد از فروش معادن و صنایع معدنی برای جبران خسارت و انجام پروژه‌های بهداشتی و عمرانی در مناطق استقرار معدن، گفت: «سال گذشته در استان کرمان ۲۵۷ میلیارد تومان از این محل وصول شد که ۱۳۹ میلیارد تومان به استان برگشت و هزینه شد».

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی حسینی‌نژاد افزود: «امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از این محل با هزینۀ ۴۰۰ میلیارد تومانی تعیین شده است، لذا از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شد از ابتدای سال شکایات خود را به دبیرخانه شورای معادن ارسال کنند».

وی اظهار کرد: «با توجه به موارد ارسال شده به دبیرخانه شورا از سوی دستگاه‌های اجرایی و سقف پیش‌بینی‌شدۀ قانون بودجه ۱۴۰۲ مربوط به این بند قانونی (۵۰۰ میلیارد تومان تخصیصی) شورای معادن با لیست‌های ارائه شده تا سقف ۲ درصد از فروش معادن و صنایع معدنی، مشروط به تایید نهایی واحدهای مشمول در کارگروه ذیل شورا به ریاست معاونت عمرانی استانداری موافقت کرد».

حسینی‌نژاد اضافه کرد: «بر این اساس مقرر شد پس از مشخص شدن لیست واحدهای مشمول در کمیته، دبیرخانه شورا این لیست‌ها را به اداره‌کل امور مالیاتی استان ارسال کند و اداره مالیات نیز نسبت به وصول آن ظرف یک هفته اقدام کند و گزارش آن را به دبیرخانه شورا و ستاد درآمد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کند».

وی عصر سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در شورای معادن استان کرمان، با اشاره به مشکل پنجره واحد استعلامات برای بخش معدن، گفت: «ادارات کل استان مکلف به اخذ استعلام محدوده‌های معدنی درخواستی و اعلام بخش بلامعارض به متقاضی هستند. با توجه به استقرار سامانۀ پنجره واحد استعلامات در استان و لزوم مراجعۀ حضوری متقاضی به دفاتر پیشخوان دولت برای اخذ کد یکتا در سامانۀ مزبور، اداره‌کل صمت استان جهت صدور استعلام محدوده‌های معدنی درخواستی دچار مشکل شده و به دلیل عدم مراجعۀ تعداد زیادی از متقاضیان به‌منظور اخذ استعلامات، بالغ بر ۷۰۰ محدوده در سامانۀ کاداستر معدن در مرحلۀ استعلام دستگاه‌ها باقی مانده است».

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: «به همین منظور برای تعیین تکلیف این محدوده‌ها، شورای معادن استان مصوب کرد برای تسهیل و تسریع فرایندهای معدنی و با توجه به ایجاد بستر الکترونیکی شبکه دولت، استعلامات حوزۀ معدن از طریق این شبکه انجام شود».

گفتنی است، در این نشست مشکلات برخی فعالان معدنی استان بررسی و مصوباتی صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 5630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =