کد خبر 5646
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

ستاره لالیگایی فولاد، تیم ندارد!

ستاره لالیگایی فولاد، تیم ندارد!

هنوز تعداد زیادی از بازیکنان مطرح لیگ برتر، تیم خود را برای فصل بعد مشخص نکرده‌اند: از کاپیتان استقلال گرفته تا ستاره لالیگایی فولاد.

به گزارش آهن نیوز؛ با وجود اینکه بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران تقریبا فهرست خود برای فصل جدید را تکمیل کرده و یا حداقل اینکه اکثریت نفرات مورد نظر خود را جذب کرده‌اند، اما همچنان چند بازیکن مطرح تیم بعدی خود را انتخاب نکرده‌اند و در حال بررسی پیشنهادات هستند.

البته باید استقلال را از این دایره خارج کرد. چرا که آبی‌ها تنها تیم لیگ هستند که وضعیت نقل و انتقالی نامشخصی دارند و هواداران امیدوار هستند تا با حضور علی خطیر روی صندلی مدیریت باشگاه، آنها در ادامه این تابستان داغ، چند بازیکن مطرح و با کیفیت را جذب کنند.

در زیر به بررسی وضعیت چند بازیکن مطرحی که هنوز تیمی را برای فصل آینده خود انتخاب نکرده‌اند، می‌پردازیم:

 عارف غلامی: تمدید می‌کند؛ خیلی زود!

با وجود اینکه حجت کریمی اعلام کرد که عارف غلامی در فهرست تیم برای فصل بعد حضور ندارد، اما با تغییرات مدیریتی و حضور علی خطیر، اوضاع تغییر کرده و جواد نکونام نیز به جمع بندی نهایی درخصوص خط دفاعی تیمش رسیده و قصد دارد تا این بازیکن را حفظ کند.

عارف در فصول گذشته همواره یکی از مدافعان خوب و سطح بالای آبی‌ها و لیگ بوده و با توجه به پیشینه این بازیکن و تجربه سال‌ها حضور در استقلال، از دست دادن او می‌توانست برای تیم با ضرر و زیان همراه شود و با چراغ سبز نکونام، غلامی نیز به مانند مرادمند، خیلی زود قراردادش را با تیم تمدید می‌کند.

محمد نادری: همچنان در حال ارزیابی

این بازیکن با پیشنهاداتی از سوی فولاد و تراکتور مواجه شده بود ولی منتظر ماند تا بلکه استقلالی‌ها نیز به سراغش بروند. نادری علاقه‌مند است تا زیر نظر نکونام، یک بار دیگر لباس آبی‌ها را بر تن کند اما تاکنون هیچ مذاکره جدی‌ای با وی صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، اکنون فهرست بزرگسالان فولاد و استقلال پر شده و باید دید بالاخره مقصد بعدی محمد نادری کجا خواهد بود. او باید در هفته پیش رو، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

سیدحسین حسینی: گوش به زنگ تماس نکونام

تمامی تیم‌های مدعی لیگ برتر دروازه‌بان شماره یک خود را شناخته‌اند. پرسپولیس بیرانوند را دارد، سپاهان نیز نیازمند را درون دروازه خود می‌بیند، تراکتور هم با جذب پورحمیدی، باعث شد تا اخباری مسیر سیرجان را برای رقابت با فروزان در پیش بگیرد، کریستوفر کنت گزینه اصلی منصوریان در دروازه است، حامد لک نیز در مس رفسنجان حضور دارد، مظاهری از دروازه نساجی حراست می‌کند و هوادار هم آرشا شکوری و علیرضا حقیقی را دارد.

این بدان معناست که اگر حسینی می‌خواهد همچنان برای کسب یک عنوان در فصل جدید بجنگد، باید قراردادش را با استقلال تمدید کند و یا راهی تیمی مانند ذوب آهن، پیکان یا آلومینیوم اراک شود که البته با توجه به حضور دروازه‌بانانی چون فرعباسی و گوهری، این احتمال نیز کم رنگ است.

با وجود اینکه نکونام علاقه‌مند است یک گلر خارجی را برای تیمش جذب کند، اما در نهایت به نظر می‌رسد که حسینی یک بار دیگر قرارداش را با استقلال تمدید کند و در این تیم ماندگار شود.

محمدرضا خالدآبادی: جانشین گوهری می‌شود

دروازه‌بان جوانی که فصل قبل با حضور در دروازه هوادار، توجهات را به خود جلب کرد، مورد توجه چندین باشگاه قرار گرفت. با توجه به جذب آرشا شکوری و علیرضا حقیقی، جدایی خالدآبادی نیز قطعی است و استقلال به همراه پرسپولیس، تیم‌های خواهان این دروازه‌بان هستند.

از آنجایی که خالدآبادی سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شود، پرسپولیس برای جذب او پیشگام است و به نظر می‌رسد این گلر جوان جانشین احمد گوهری شود. گفته می‌شود به دلیل اینکه خالد آبادی فصل بعد وارد سهمیه بزرگسال می‌شود، استقلال از جذب او منصرف شده است.

روبرتو تورس: در انتظار همکاری دوباره با نکونام

این هافبک اسپانیایی نیز شرایط ویژه‌ای دارد. تورس در حال بررسی پیشنهادات خارجی خود است اما در صورتی که با تیمی به توافق نرسد، ممکن است برای مذاکره با استقلال، چراغ سبز نشان دهد. این بازیکن قصد دارد تا در صورت توافق با آبی‌ها و همکاری دوباره با نکونام، خانواده‌اش را نیز به تهران بیاورد.

محمد علی‌نژاد: در دو راهی فولاد و استقلال

وینگر سپاهان که ۲ سال دیگر با این تیم قرارداد دارد، به احتمال بسیار زیاد از این تیم جدا می‌شود. بازیکنی که با درخشش در آلومینیوم اراک، فصل قبل راهی اصفهان شد و زیر نظر ژوزه مورایس موفق به زدن ۲ گل، دادن چهار پاس گل و گرفتن ۲ خطای پنالتی شد.

با توجه به تراکم شدید در بخش هجومی سپاهان، باید شاهد جدایی این بازیکن باشیم. او از فولاد پیشنهاد دارد و البته استقلال نیز علی نژاد را زیر نظر دارد. از مس رفسنجان نیز به عنوان دیگر تیم‌های خواهان وی یاد می‌شود.

مرتضی تبریزی: در مسیر اراک

مهاجم باتجربه گل گهر، از این تیم جدا شده و فصل بعد را در باشگاه جدیدی توپ می‌زند. او که در زمان حضور در ذوب آهن سابق کار با مجتبی حسینی را در کارنامه دارد، ممکن است به زودی برای تکمیل مذاکرات راهی اراک شده و با آلومینیوم قرارداد ببندد.

پس از ذوب آهن، استقلال و گل گهر، حالا آلومینیوم اراک به دیگر تیم جدید مرتضی تبریزی تبدیل خواهد شد و این مهاجم ۳۲ ساله، چالش جدیدی را تجربه خواهد کرد.

جلال علی محمدی: تداوم حضور در اصفهان

بازیکن کهنه کار و قدیمی سپاهان که با درخشش در تیم آکادمی این باشگاه راهی بزرگسالان شد، پس از چند سال، از این تیم جدا شد. او که در سه مقطع لباس زردپوشان اصفهانی را بر تن کرده بود، با ذوب آهن به توافق رسیده تا با حضور در تیم محمد ربیعی، به حضور در اصفهان ادامه دهد.

فراز امامعلی: شاید مسافر شرق آسیا شود!

پس از جدایی از مس رفسنجان، فراز در حال بررسی پیشنهادات خود است. ممکن است که این بازیکن راهی یکی از کشورهای شرق آسیا شده و جدیدترین لژیونر فوتبال ایران لقب بگیرد. او پیشنهادات داخلی هم دارد و انتظار می‌رود که سرنوشت این بازیکن در روزهای آتی مشخص شود.

علیرضا رضایی: بالا رفتن سن و افزایش احتمال جدایی

این دروازه‌بان جوان و آینده‌دار، برای فصل بعد در فهرست بازیکنان بزرگسال قرار می‌گیرد و با توجه به کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال، جواد نکونام علاقه‌ای ندارد که فهرست خود را با ۲ گلر پر کند. آبی‌ها روی موضوع انتقال قرضی رضایی کار می‌کنند چرا که طبق قوانین جدید، با انتقال قرضی یک بازیکن، نام او از فهرست باشگاه مبدأ خط می‌خورد.

استقلال می‌خواهد که برای گلر دوم، از سهمیه زیر ۲۳ سال استفاده کند و سینا سعیدی فر گزینه نخست نکونام برای انتخاب دروازه‌بان دوم است. آبی‌ها باید ابتدا تکلیف سنگربان شماره یک خود را مشخص کنند و سپس به نظر می‌رسد شاهد جدایی علیرضا رضایی باشیم.

منبع: ورزش ۳

انتهای پیام/

کد خبر 5646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =