کد خبر 5663
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

بهره‌برداری از آنومالی ۱۱ معدن سنگ آهن ساغند با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

بهره‌برداری از آنومالی ۱۱ معدن سنگ آهن ساغند با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

سید مصطفی فقری، مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه: آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی ۱۱ معدن مجتمع صنعتی و معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه فردا(پنجشنبه) ۲۲ تیرماه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ این معدن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به مدت ۱۵ سال و طی ۳ مرحله تکمیل اکتشافات، مرحله پیش‌باطله‌برداری و مرحله استخراج کانسنگ و باطله و فرآوری انجام می‌شود.

مساحت معدن یادشده حدود ۷ کیلومتر مربع در فاز مقدماتی و حدود ١.٢٨ کیلومتر مربع در فاز نیمه‌تفصیلی و ذخیره زمین‌شناسی آن حدود ١٨ میلیون تن است که سالیانه ١.٥ میلیون تن کانسنگ با متوسط عیار ٤٦ برای تولید حدود یک میلیون کنسانتره از آن استخراج می‌شود.

میزان برآورد باطله‌برداری این آنومالی حدوداً ١٦٥ میلیون تن در فازهای پیش‌باطله‌برداری و باطله‌برداری حین استخراج کانسنگ تخمین زده می‌شود. از محاسن سرمایه‌گذاری در این معدن سنگ‌آهن می‌توان به تأمین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه و تأمین سنگ با کیفیت اشاره کرد.

با راه‌اندازی این معدن به واسطه فعالیت‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد خواهد شد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی تولید کنسانتره استان یزد، امکان سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طراحی و ساخت واحدهای جدید در استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 5663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =