کد خبر 5841
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

سیلِ رکود بازار آهن با شروع مرداد نیز ادامه دارد

سیلِ رکود بازار آهن با شروع مرداد نیز ادامه دارد

شروع ماه مرداد همچنان با تداوم رکود بی وقفه در بازار آهن همراه است و گزارش‌ها حاکی از تقاضای ضعیف و بی‌رمق بوده، اتفاقی که می‌تواند ضررهای سنگینی را به اقتصاد کلی کشور وارد نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در حال پایین آمدن بوده و به نرخ ۴۸ هزار و ۴۸۳ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۲ درصدی داشته است. شروع ماه مرداد هم با همچنان با تداوم  رکود بی وقفه در بازار آهن همراه است، اتفاقی که می‌تواند ضررهای سنگینی را به اقتصاد کلی کشور وارد نماید.

اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاد لحظاتی تاریخی برای صنعت فولاد خواهد بود. دولت طبق بودجه وظیفه داشته که قیمت گاز، برق و آب را افزایش دهد اما در طول سه ماهه اول سال اقدامی در این مورد نکرده، از طرف دیگر می‌باید برای صادرات فولاد عوارضی در نظر می‌گرفت که ادامه بخشنامه‌های سال گذشته بوده اما از اول سال به بخش فولاد اعلام نکرده و آن را پس از ابلاغ عطف به ما سبق از اول سال جاری نموده است.

در نتیجه تمام صادرکنندگان فولاد و مواد معدنی لازم است که برای صادرات صورت گرفته در ماه‌های قبل عوارض مربوطه را بپردازند. از طرف دیگر وزارت دارایی با کمک نرم‌افزارهای نصب شده در سال گذشته پیگیر مالیات‌های پرداخت نشده قبلی است که به گفته مسئولین مربوطه کتمان شده است.

به هرحال به عقیده بسیاری از کارشناسان این تصمیمات بر رکود بیشتر بازار دامن خواهد زد چرا که با مانع تراشی برای صادرات و دپو محصولات در داخل، برنامه‌ای هم برای مصرف آن در داخل کشور با توجه به رکود در ساخت و ساز وجود ندارد.

در معاملات امروز میلگرد در بازار هم اکثر مبادی فروش با کاهش قیمت بین ۵۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه بوده و تعداد کمی نیز بدون تغییر قیمت بودند، به عنوان نمونه امیر کبیر خزر با کاهش ۵۰۰ تومان نرخ سایزهای مختلف میلگرد خود، سایزهای ۱۴ تا ۲۵ خود را به قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو روانه بازار کرد. 

در این میان نرخ‌های اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز بدون تغییر قیمت بوده و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۳۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۳۹۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۰۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان

قیمت روز تیرآهن نیز همچنان در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما روند کاهشی نرخ هر شاخه تیرآهن در کارخانه ذوب آهن اصفهان همچنان تداوم داشت به طوری که در بخش شاخه‌ای نرخ‌های اعلامی این شرکت با ۱۰ الی ۱۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۳۷۸۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۵۳۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۵۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۶۶۹۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۲۴۰۰۰۰    تومان
۲۴      ⬅️    ۹۵۴۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۵۴۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۵۵۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی نیز نرخ‌های بارگیری از کارخانه این شرکت بدون تغییر قیمت بوده و به شرح زی راست:

۱۴      ⬅️    ۲۵۶۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۴۶۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۴۷۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۵۲۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۲۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =