کد خبر 5842
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

ضعف در تقاضا به عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا رسید

ضعف در تقاضا به عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا رسید

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد، با حذف کامل کنسانتره سنگ آهن و در مجموع ۴۷/۴ درصد محصولات عرضه شده، فقط ۴۴۰ هزار تن محصول معامله شده و برای آن ۳۵۶ هزار تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار بود ۸۳۷ هزار و ۳۰۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل آهن اسفنجی بریکت، کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد که در انتهای معاملات با حذف کامل کنسانتره سنگ آهن و در مجموع ۴۷/۴ درصد محصولات عرضه شده، فقط ۴۴۰ هزار تن محصول معامله شده و برای آن ۳۵۶ هزار تن تقاضا وجود داشت.

طبق روال هر یکشنبه، تالار صنعتی بورس کالا امروز نیز میزبان ۱۱ هزار تن آهن اسفنجی بریکت بود که در پایان خرید و فروش‌ها، از مجموع آهن اسفنجی بریکت عرضه شده هزار تن که متعلق به شرکت پارس پولاد یاران بود به طور کامل حذف شده و ۱۰ هزار تن محصول مربوط بهصبا فولاد خلیج فارس با نرخ پایه ۱۲ هزار ۴۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که برای آن ۱۱ هزار تن نیز تقاضا در بازار موجود بود. گفتنی است این دهمین عرضه شرکت پارس پولاد یاران در سال ۱۴۰۲ در عرضه این محصول بود که تا به حال نیز بدون متقاضی خرید بوده و از تابلوی معاملات حذف شده است.

اما محصولات دیگر موجود در لیست عرضه امروز هم که مربوط به محصولات سنگ آهنی بود با حذف کامل ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ تن کنسانتره و ریزش ۳۷/۶ درصد از حجم عرضه شده گندله، در مجموع ۴۳۰ هزار تن با میزان تقاضای ضعیف ۳۴۵ هزار تنی و با همان نرخ پایه مورد معامله قرار گرغت.

تصاویر زیر جزئیات عرضه این محصولات و انتهای معاملات را نشان می‌دهد.

ضعف در تقاضا به عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا رسید

ضعف در تقاضا به عرضه مواد اولیه فولاد در بورس کالا رسید

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =