کد خبر 5922
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند قیمتی میلگرد در تیرماه/ کاهش ۱۸۰۰ تومانی سایز ۱۴

روند قیمتی میلگرد در تیرماه/ کاهش ۱۸۰۰ تومانی سایز ۱۴

در طول تیر ماه دو سایز ۱۴ و ۱۸ میلگرد مطابق با روند دلار تا انتهای ماه حالت کاهشی داشته طوریکه میلگرد ۱۴ که در اول تیر روی قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو معامله می‌شده در انتهای ماه با کاهش حدود ۷ درصدی با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رفته است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شروع تیر ماه با افزایش قیمت دلار در کانال ۴۹ تومان و رسیدن به قیمت ۵۰ تومان در روز سوم تیرماه بود. این در حالی ایت که در خرداد قیمت کلی دلار روند کاهشی داشته و تا کانال ۴۶ تومان نیز نزول کرده بود.

قیمت‌ها درابتدای این ماه در بازار آهن نیز همراه با این روند، شروع افزرایشی داشته و میلگرد بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش قیمتی به دنبال داشت.

در تیرماهی که گذشت دو اتفاق اصلی تاثیرگذار بر بازار رخ داد، اولی قطعی برق که از اواسط این ماه بر شرکت‌های تولید کننده تحمیل شد و و دومی کمبود نقدینگی در بازار بود، اما با وجود تلاش بازارساز در جهت ایجاد ثبات نسبی در بازار اما همچنان بازار غرق در رکود و ضعف تقاضا خصوصا ناشی از توقف پروژه‌های ساختمانی بود.

به هرحال بازار آهن و فولاد در طول تیرماه با رکود سنگین همراه بود و عدم نقدینگی، نااطمینانی از روند بازار و انتظار بیشتر کاهش قیمت‌ها به افت قابل توجه تقاضا مصرفی و سرمایه‌ای آهن آلات منجر شد.

طبق نمودار تغییرات روند قیمتی میلگرد در طول تیر ماه که در زیر ارائه شده است، مشاهده می‌شود که دو سایز ۱۴ و ۱۸ این محصول همراستا باهم در قیمت‌های مختلف از ابتدای ماه و البته بیشتر مطابق با روند دلار تا انتهای ماه روند کاهشی داشته طوریکه میلگرد ۱۴ که در اول تیر روی قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو معامله می‌شده در انتهای ماه با کاهش حدود ۷ درصدی با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رفته است. 

روند قیمتی میلگرد در تیرماه/ کاهش ۱۸۰۰ تومانی سایز ۱۴

به هرحال طبق بررسی اوضاع بازار و پیش‌بینی ثبات نرخ دلار در کانال ۴۸ تومان تا انتهای تابستان، به نظر می‌رسد بازار آهن نیز فعلا در بلاتکلیفی باقی بماند. خصوصا صدور برخی مصوباتی مثل صدور عوارض صادراتی بر برخی محصولات زنجیره فولاد در شرایطی که ظرف مصرفی برای آن در داخل فراهم نیست، بر رکود بیشتر بازار دامن زند.

انتهای خبر/ف

کد خبر 5922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =