کد خبر 5930
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در گرمای بی‌سابقه کشور

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در گرمای بی‌سابقه کشور

اوج بار مصرف برق کشور با رسیدن به نصاب ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات بار دیگر رکورد جدیدی را در تاریخ صنعت برق ثبت کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ رکورد اوج بار مصرف برق کشور بار دیگر در سال جاری شکسته شد و این شاخص به عدد ۷۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید.

این رکورد در شرایطی به ثبت می‌رسد که روزهای ۱۴، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیر ماه سال جاری نیز شاهد رکوردشکنی اوج بار مصرف برق بودیم.

در این رابطه مصطفی رجبی مشهدی گفت: تا این لحظه مشترکان خانگی مشمول پاداش استان‌های آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف برق را داشته‌اند.

چگونه مصرف برق را کاهش دهیم

در روزهایی که دمای بالای هوا در بسیاری از مناطق کشور  زمینه مشکلات گسترده برای زیرساخت‌های حیاتی را به وجود آورده، پایداری شبکه برق نیازمند صرفه‌جویی از سمت مردم است.

بر این اساس راهکارهایی نظیر خاموش کردن لوازم برقی از جمله تلویزیون در ساعاتی که این وسایل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، انتخاب دور کند برای کولرها آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و بالاتر، می‌تواند علاوه بر تضمین پایداری شبکه، زمینه دریافت پاداش صرفه‌جویی برای مردم را فراهم کند.

بر اساس طرح پاداش صرفه‌جویی به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته خانواده‌ها می‌توانند تا ۲۰ برابر نرخ فروش برق پاداش دریافت کنند.

بر اساس آمار شرکت توانیر تاکنون ۶ میلیون مشترک خانگی پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند و رقم این پاداش به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 5930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =