کد خبر 5995
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

نبود تقاضا، بازار آهن را زمین‌گیر کرد

نبود تقاضا، بازار آهن را زمین‌گیر کرد

در بازار آهن و فولاد از تب و تاب قیمت‌ها که در پی صعود دلار به کانال ۴۹ تومان در برخی حوزه‌ها خصوصا تیرآهن و میلگرد و همچنین غیربهین یابی شدن خرید شمش در بورس کالا، افزایشی شده بود، کم شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر آهن‌نیوز، نرخ دلار امروز مجددا به کانال ۴۸ تومان ورود کرده و هم اکنون با نرخ ۴۸ هزار ۸۰۰ تومان در حال معامله است، در بازار آهن و فولاد نیز از تب و تاب قیمت‌ها که در پی صعود دلار به کانال ۴۹ تومان در برخی حوزه‌ها خصوصا تیرآهن و میلگرد و همچنین غیربهین یابی شدن خرید شمش در بورس کالا، افزایشی شده بود، کم شد. 

در مجموع بازار داخلی این روزها تحت تاثیر دو عامل اساسی قرار گرفته و ججای بحث دارد. اول توقف تقاضای ناشی از مراسم سالار شهیدان اباعبداله الحسین و دوم امید به کاهش قیمت ها ناشی از افت قیمت جهانی. فرمول ساده و ابتدایی محاسبه نرخ جهانی ضربدر نرخ ارز است بر این مبنا پایه قیمت باید بدون ارزش افزوده ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان باشد. در نتیجه آهن اسفنجی باید زیر ۱۰ هزار تومان و گندله زیر ۳۸۰۰ تومان باشد. 

در بازار امروز آهن آلات نیز، میلگرد در اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود اما برخی شرکت‌ها نیز کاهش عموما بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان را در محصولات خود داشتند اما در این میان میلگرد شاهین بناب با ۱۶۰۰ تومان کاهش، قیمت سایز ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد. 

همچنین میلگرد ذوب‌آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن بدون تغییر قیمت محصولات خود را به بازار روانه کرد که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۷۹۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۵۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۷۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان

امروز همچنین از میان محصولات میلگردی عرضه شده در بازار بورس کالا با حذف کامل ۹ هزار و ۵۷۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی و ۴ هزار و ۴۱۸ تن میلگرد کلاف فقط هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۲۵۴ تومان بر روی تابلوی معاملات به فروش رفتکه تقاضای چندانی نیز در بازار برای آن وجود نداشته و فقط هزار و ۵۲۵ تن ثبت شد.

در بخش تیرآهن نیز روز چهارشنبه با شدت بیشتری تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفت و اکثر مبادی فروش، قیمت این محصول را به شکل قابل ملاحظه‌ای گران کردند. ذوب آهن چه در فروش کیلویی و چه در عرضه شاخه‌ای، تیرآهن‌های خود را با افزایش نرخ به بازار عرضه کرد. امروز اما این شرکت در بخش شاخه‌ای قیمت‌ها از انبار اصفهان ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز چهارشنبه به دنبال داشت که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۶۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۷۶۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۷۶۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۶۸۱۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۶۰۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۷۰۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۵۰۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۵۰۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی تیرآهن نیز محصولات این کارخانه با کاهش بین  ۲۵۰ الی ۵۵۰ تومانی نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز چهارشنبه همراه بود که لیست قیمتی آن در زیر ارائه شده است:

۱۴      ⬅️    ۲۷۲۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۵۲۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۵۲۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۵۴۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان

امروز در بورس کالا هم برای محصولات تیرآهن عرضه شده با حجمی به مقدار ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن و نرخ پایه ۲۱۵ هزار و ۵۹ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۲/۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل داشت، برعکس میگرد با تقاضا بیش از دو برابری مقدار عرضه به مقدار ۲۲ هزار و ۴۷۱ تن مواجه شده و به طور کامل به فروش رفت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =