کد خبر 6047
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

تجمع اهالی آق‌دره برای «کار» در معدن سنگ به درگیری منجر شد

تجمع اهالی آق‌دره برای «کار» در معدن سنگ به درگیری منجر شد

تجمع شماری از کارگران و جوانان جویای کار روستای آق‌دره وسطی در محوطه معدن سنگ تراورتن آق‌دره، به برخورد و درگیری منجر شد که با مداخله عوامل انتظامی خاتمه یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ یک منبع کارگری در معدن سنگ تراورتن آق‌دره گفت: تجمع روز یکشنبه (هشتم مردادماه) شماری از اهالی روستای آق دره وسطی واقع در شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی بر سر یافتن شغل در معدن سنگ تراورتن آق‌دره به درگیری منجر شد.

این کارگر افزود: با وجود آغاز عملیات استخراج  و جذب تدریجی کارگران در معدن سنگ آق‌دره، هنوز شماری از اهالی منطقه در صف استخدام این واحد معدنی و معدن طلا باقیمانده‌اند.

برپایه این اطلاعات؛ از زمان آغاز عملیات استخراج در این واحد معدنی  از پاییز سال گذشته، طبق روال معمول شمار قابل توجهی از اهالی این منطقه برای یافتن شغل به معدن سنگ تراورتن و معدن طلای آق دره که تنها منبع اشتغال جوانان بومی است، مراجعه می‌کنند.

این جویندگان کار بیشتر از اهالی روستاهای آق‌دره اولیا، وسط و سفلی هستند و از قرار معلوم تا تعداد کمی از اهالی به عنوان کارگر در این دو واحد معدنی مشغول کار شده‌اند.

به گفته‌ی این کارگر؛ ظاهرا روز گذشته پافشاری دو نفر از جویندگان کار در محوطه معدن سنگ تراورتن آق‌دره منجر به درگیری با عوامل نگهبانی معدن می‌شود.

وی افزود: تعداد مصدومان درگیری روز گذشته دو نفر بود که یکی شاغل معدن و دیگری جوینده کار بود. و هر دو برای درمان در بیمارستان شهدای تکاب و بیمارستانی در زنجان انتقال یافته‌اند.

از قرار معلوم درگیری با مداخله عوامل انتظامی خاتمه یافت. همچنین جلسه‌ای ازسوی شورای تامین شهرستان تکاب برگزار شده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 6047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    2 0
    دست نیروی انتظامی درد نکنه باید با مخلان نظم با اشد مجازات با اینا برخورد بشه