کد خبر 6163
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

تنفس مصنوعی دولت چین به بازارهای زنجیره فولاد

تنفس مصنوعی دولت چین به بازارهای زنجیره فولاد

علی‌رغم برخی بهبودها در بخش املاک چین و نگرانی‌های مربوط به تولید فولاد، معاملات آتی سنگ آهن دالیان در روز جمعه کاهش یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ علی‌رغم برخی بهبودها در بخش املاک چین و نگرانی‌های مربوط به کاهش تولید فولاد در چین، معاملات آتی سنگ آهن دالیان در روز جمعه کاهش یافت. این در حالی بود که معاملات آتی سنگ آهن سنگاپور با بهبود همراه بود.

پرمعامله‌ترین سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با ۰.۸ درصد کاهش به ۷۲۵.۵ یوان (۱۰۱.۰۳ دلار) در هر تن پایان داد.

فعال‌ترین قرارداد میلگرد در بورس آتی شانگهای ۰.۶ درصد کاهش یافت، از معاملات کلاف نورد گرم ۰.۲درصد کاسته شد، معاملات میلگرد ۱.۲ درصد رشد کرد و فولاد ضد زنگ ۰.۸ درصد افزایش یافت. سایر مواد فولادسازی، زغال سنگ کک‌سازی دالیان و کک به ترتیب ۰.۷% و ۲.۳% کاهش یافتند.

در بورس سنگاپور نیز، سنگ آهن معیار ماه سپتامبر با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۰۲.۴ دلار در هر تن، زنجیره زیان سه روزه را شکست.

گفتنی‌است بانک مرکزی چین با انبوه‌سازان فولاد این کشور، راه‌هایی برای حمایت مالی بهتر از بخش املاک چین را بررسی کردند و به خاطر این حمایت‌ها، بازار افزایش رشد اقتصادی این بخش را پذیرفته است.

در همین راستا رئیس بانک مرکزی روز پنجشنبه متعهد شد که منابع مالی بیشتری را به سمت اقتصاد خصوصی هدایت کند. این آخرین مورد از سری اقدامات سیاستی در هفته‌های اخیر برای حمایت از اقتصاد این کشور پس از همه‌گیری کرونا است.

منبع: ایراسین

انتهای پیام/

کد خبر 6163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =