کد خبر 6168
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

استاندار خوزستان: فارغ التحصیلان حوزه معدن در استان به کار گرفته شوند

استاندار خوزستان: فارغ التحصیلان حوزه معدن در استان به کار گرفته شوند

استاندار خوزستان با تاکید بر تقویت فعالیت بخش خصوصی در حوزه معادن استان گفت: ضروری است که بستر لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه معدن در استان فراهم شود، باید بین حوزه معدن و دانشگاه ارتباط برقرارشود.

به گزارش آهن نیوز؛ علی اکبر حسینی محراب در شورای معادن استان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: خوزستان با استان‌هایی که در حوزه معادن فعال هستند باید ارتباط بیشتری داشته باشد، با توجه به پیشرفت فناوری‌های روزی که برای اسکن معادن استفاده می‌شود باید با کمک بخش صنعت اسکن کامل زمین‌های استان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالعه کامل پیرامون استان در دستور کار قرار گیرد افزود: از تجربیات استان‌های دیگر برای جذب سرمایه‌گذارو بهره‌گیری از تکنولوژی و امکانات لازم استفاده شود؛ سرمایه‌گذاری در بخش معدن باید مطابق با نیازهای استان باشد تا در آینده باعث افزایش بهره وری از معادن استان شود.

حسینی محراب استفاده از ظرفیت جوانان در کنار پیشکسوتان حوزه معدن را امری ضروری دانست و ادامه داد: ذهن خلاق جوانان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند فرآورده‌های خاصی را در این حوزه رقم بزند؛ به همین دلیل در این راستا وجود برنامه عملی و نقشه راه با بهره گیری از ظرفیت علم و دانش اساتید ضروری است.

استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد زنجیره معدن در استان اظهار کرد: نیازهای بخش معدن استان باید شناسایی شود تا بتوان همه ظرفیت‌های این بخش فعال شود.

استاندار خوزستان افزود: موانع بر سر راه حوزه معدن استان باید برطرف شود و این بخش باید به یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =